28 juni - Namibia

Så är allting helt bestämt och tror att de flesta av er redan vet.  Det har varit nästan färdigt under längre tid, men nu är resan bokad, alla betyg godkända och den 24 Augusti väntar troligtvis ett av mina livs största äventyr. Den där tanken som alltid funnits där och var grunden till att jag sökte till att börja plugga Sjuksköterska.

Så den 24 Augusti vid denna tid sitter jag och Erik på flyget påväg mot Namibia för jobb och praktik på sjukhus och barnhem där jag kommer inrikta mig på barn, akutsjukvård och mycket mera. Det kommer stunder då jag inser och blir alldeles nervös och lycklig, medan det ibland känns så långt kvar. Det har varit mycket att fixa och trixa med och det enda som är kvar nu är vaccinationerna. Vi har även bokat in Safari, någon dag då vi ska flyga på mattor i öknen  och tror Erik har kollat upp varje orm du någonsin kan hitta i hela Afrika!
Längta, vänta och vara lycklig för att jag får denna chans, så får det bli fram till slutet av Augusti!
Kanske låna en söt Elin för lite hjälp med ny Afrikablogg?
Nu är det dags för sömn och kan man sova bättre då man har en söt Sofia intill på höger sida och en sussande Sara på vänster. Jag gillar denna sommar något enormt mycket ( så även min ögonbindel då det fortfarande är strålande sol och klockan är 23.20)
Den 22 Juli är resan, jobbet och äventyret i Narvik slut, då blir det massa Dalarna med både Malung och Falun, fina människor, familj och mys.
Puss och Godnatt.

Kommentarer
Postat av: emma

låter som ni har det bra i Narvik :)

2012-06-29 @ 09:02:41
URL: http://emma86.spotlife.se
Postat av: Elin

LÄTT! :)

2012-07-04 @ 11:01:34
URL: http://henningmedia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0