29december - minus 90 euro, tjing!

Idag hade jag Service och eftersom jag var sisådär lagomt sen till hotellet och det inte fanns några lediga platser var jag tvungen att placera bilen lite på den guldragna linjen, som ni säkert alla vet vad den menas med..

Då jag kommer ut till bilen sitter där en söt liten lapp -90 euro. Tjing!

Puss på er därhemma från en något fattigare Ingrid

26december - Julehygge

Hej på er i snöiga Sverige!

Hoppas att ni har haft världens mysigaste jul därhemma:)

Själv var min julafton helt olik alla andra jular jag haft, men den blev ganska rolig ändå trots allt. Vi började dagen med julfrukost med teamet för att sen bege oss till våra hotel för lite "julehygge" (någonting som man kan skratta åt nu såhär i efterhand). Eftersom vi i våra Servicemappar hade skrivit julehygge så blev detta ett stort missförstånd med alla gäster. Vi hade tänkt gå runt och bjuda på pepparkakor och ha lite vanlig service, men detta var då icke gästernas förväntingar.. När vi kommer in på Green Beach sitter det ca 50 personer av våra gäster i sofforna och undrar om det blir dans, musik eller kanske lite dregspel?

Vi hade ju ingenting planerat, så det var bara att komma på någonting och eftersom det stod en julgran fast i betong så slet och kånkade vi ut denna gran och fick upp iallfall hälften av gästerna till juledans ( ni kan ju tänka er vilken syn, mitt på ett hotell med 50+ gäster som hoppar runt till små grodorna i en blandning av norsk,dansk,svensk..)

Julen blev iallfall en annorlunda, dock faktist mysig dag här på GC.

Inatt har jag nödtelefonen så jag ska åka hem och försöka få lite sömn iallafall, hade flygplats till klockan 1 på natten igår och dessutom hittade varken jag eller Camilla bilen då vi skulle hem så det tog iallfall en halvtimme bara att hitta våran lilla skatt som stod gömd bakom en pelare.

Puss på er!

22 december- Fabror doktorn & Julfest

Hej alla därhemma!

Tack för alla God Jul önskningar, hoppas ni har det mysigt därhemma och njuter av all snö och åker en himlans massa pulka!

Idag är det nog världens tröttaste Söderbäckare som sitter på kontoret och skriver, kanske tack vare julefesten igår. Det var verkligen jätteroligt med julmusik, god mat och t.om köttbullar på julbordet ( dock var de nog Canariska). Kom hem klockan 4 och tror aldrig jag varit så trött då klockan ringde klockan 8, på med kläderna och iväg. På första Servicen upptäckte jag att några gäster kollade lite konstigt på mig och jag förstod inte alls vad det var, då en snäll liten gäst tillslut frågade om jag varit trött imorse. Hur kunde hon veta det, tänkte jag. Visade sig då att Ingrid Söderbäck namnskylt satt snyggt upp&ner på skjortan, fint värre!

Förövrigt har jag varit hos fabror doktorn och lagat ett finger som jag fick antibiotika för, dom skar lite och fixade så nu är jag back on track ;)

God Jul på er därhemma och njut av Julen!

20december - Morgomaäe & Garbo's

Idag började dagen med världens absolut sämsta start, vaknar och är så trött så man snoozar klockan 5 gånger innan det är dags att inse att man verkligen måste gå upp.. Kommer upp och ska äta frukost, och när jag börjar äta på flingorna så smakar det SÅ ILLA, det visar sig att jag lyckats salta dom istället för att sockra.. Fortsätter morgonen med att tappa ALL mjölk över golvet också sådär supermysigt..

MEN DÅ, är det en himlans tur att det vänder mitt på dagen. Fick reda på att jag ska ha min första utflykt ikväll och kan man bli gladare då? Ska till Garbos där det är tre-rätters middag med riktigt bra showunderhållning! Så nu sitter jag här och kikar igenom min pickup-lista redo för att bege mig mot PLI tillsammans med både danska, norska och svenska gäster! weeeiii.

Imorgon är jag ledig och kvällen är jag 200% säker på att världens bästa julfest är på g!

puss&kram

19december - Jul & värme

Hej på er därhemma!

Här kommer en liten uppdatering från Gran Canaria. Sitter på kontoret och ska snart hem för att se på ännu en gyserfilm (!) och imorgon startar har jag service, efter det här ska jag och Camilla iväg och obsa Submarine adventure, så då blir det ner i havet!

Fortfarande massor av saker att lära och på så fort jag lägger huvudet på kudden somnar jag. Dock kan vi ju inte låta bli att ha skräckfilmskvällar, någonting som aldrig slutar bra. Ni som känner mig vet ju att jag är livrädd för sådant, så även min kära rumskamrat. Så numera delar jag & Camilla på ett och samma rum eftersom ingen vågar sova ensam. Fast idag ska vi försöka flytta ut igen när vi röjer lägenheten...

På kontoret är det juleträd, glitter och i våra fack ligger lite varje dag. Kan ju inte påstå att jag har så väldans mycket julstämning, men man kan ju inte bli annat än glad då en gäst idag erbjöd mig att få ta över deras julgran eftersom jag skulle fira julen här! Ska nog gå fint :) Julfest på måndag som både PLI & PUR är riktigt laddade för.

Puss på er där hemma & en extra till Världens bästa mamma

15december - Lucia & första Service

Hej alla därhemma!

Kändes ju ganska otroligt att det var Luciadagen igår då det under dagen var ca 24 grader varmt. Trodde nog inte att jag skulle få så mycket julstämning, men en liten suprise väckte oss klockan 06.00! Våran lägenhet är tvåvånings och jag vaknar av våran något hetsiga ringklocka på dörren och förstod inte alls vad som hände. 1: Jag har försovit mig, 2: Det är fest, 3: Någon står utanför våran dörr och är galen. Nummer 4 som svar, det var PLI ( Playa del Inges) som bestämt sig för lussetåg. Pepparkakor, och sång :) Ljuvlig sådär på morgonkvisten, haha.

Idag har jag haft min första service och är helt slut, så mycket att tänka på och lära sig & jag tror aldrig jag varit så nervös någonsin.. Det gick iallfall ok, dock finns det 1000000 saker kvar att lära.
Nu ska jag hem för lite lunch och imorgon ska jag njuuuuta av första lediga dagen:)

12december - Flygplats, Service & Guld

Startarde morgonen med väckarklocka, upp och för första gången på med uniformern, pumpsen och flygplansshemat för att bege oss iväg. Det var verkligen hur kul som helst och massa saker att göra. Jag fick sända bussar iväg och första gången jag hoppade in i bussen har jag inte en aning om över vad jag sa. Solskyddsfaktor, hotellstopp, trevlig ferie och så huuusker er selarna ;) Super första dag!

Vidare för Service med Anita i mitt "Arguinegongong" där det var allt från biljettsälj, tusen frågor och massa lurigheter att fixa. Dock finns ett STORT problem, ett av de hotellen som jag har service på har det absolut minsta garage jag någonsin sett i hela mitt liv. Antina upplyste mig om att hon skrapat två bilar därinne och man kan ju fråga sig fröken Söderbäck ska köra in lilla bilen där..

Nu ska vi filmmysa lite och röja lägenheten & imorgon blir det Suprise för PUR och Service!

Puss på er & njut av era lussebullar imorgon :)

10december - Ötur, Åsnetur & Blodiga löss

Hej alla därhemma :)

Nu sitter jag på kontoret och har en kvart innan vi ska bege oss ut på hotellvisning. Är riktigt många hotell att hitta och efter en något misslyckad "leta hotell" igår ska vi på ännu en rundtur. Det ligger verkligen hotell överallt, det kniviga är att hitta rätt!

Gårdagen var förövrigt riktigt bra, åkte på guidad tur Klassiska Gran Canaria och det var så spännande. Bussen tog oss ut mot ställen som jag inte kunde tänka mig att finns på en turistort som denna. Upp bland bergen, på bananplantager och mycket mer ( fantastisk utsikt 1700m över havet). Vi besökte b.la en marknad, jag Camilla och alla gäster och plötsligt då vi skulle pröva på olika likörer så kommer det en man med en åsna, utan att jag har hunnit reagera ropar han: Margiriiita guapaaa ( åsnan hette visst så, Margirita) och så iprincip slängde han upp mig för att tydligen bjuda på en hisnande åsnetur. Har inte skrattat så mycket på länge då jag satt där och försökte hålla mig kvar på lilla Margirita. Vidare mot Bananplantagen där jag fick en god upplysning om att den youghurt som jag äter här är gjort av Bladlössens blod för att ge fin färg, så fick jag kika på dom små krabaterna. Blev väl måttligt sugen på Youghurt nu..

Idag har vi varit på genomgång på HK med ekonomi, utflykter, flygplats och mycket mer. Snart blir det hotellvisning och imorgon ska jag på med uniformen för att bege mig på Service, så mycket att lära och framförallt SÅ många ställen att hitta till!

Nu ska jag bege mig ut för ännu lite mer lokalsinneövning :)

Livet känns GULD.

8december - Peter Plus & Ole Brumm

Tillbaka på kontoret efter en riktigt bra och hektisk dag. Klockan 06.00 ringde alarmet då det var dags för guidad shoppingtur i Las Palmas och efter 3 dagar hade min kära far fått rätt. Efter att ha iprincip tvingat mig för att packa ner ficklampa ifall någonting skulle hända och jag hör hans pappaord: Ingrid, du kommer tacka mig då du står där i becksvart mörker.. Så TACK pappa. Framför spegeln i all hets, smäller det till och jag hör ett danskt: Va i heelvede. StressStress efter att nästan missa bussen förra gången var det fram med ficklampan, i med frukost och iväg.

Dagen har varit topp, lärt mig massor om LPA och sett mycket spännande ställen. Vi har köpt julepynt och letat febrilt efter julmusik, vilket slutade med en spansk julskiva av "popkidsbarn".. Kan bli intressant musik det där! Har även köpt en ny kudde med Nalle Puh och har aldrig skrattat så mycket åt vad man kallar dessa figurer i Danmark.. Peter Plus, Nin Kaninos, Grisling  m.m.m. Får allt ta en Svenska Lektion med min kära dansk.

Nu ska vi bege oss hemmåt, plugga de 250 hotellkoderna som är kvar. Imorgon är det Den Klassiska Öturen och ordning av ABC mappar!

GuldGuld och åter igen GULD.

PUSS&KRAm

7december- Puerto Rico

Hej alla därhemma.

Här sitter jag på Kontoret i Puerto Rico hemkommen efter en Grottetur högt uppe i bergen där vi träffat på människor som bor i grottor och printat ner en massa information för att lära oss så mycket som bara möjligt på denna introvecka, och tro mig. Det är GALET. Spännande, fantastiskt, galet och enormt mycket att göra, allting och det är toppen.

Kom hit efter en 6timmars flygresa där jag blev mött på Flygplatsen där jag träffade Camilla och fick veta att vi skulle bo tillsammans i en toppenlägenhet i ett område där alla guider bor. Middag med mitt Team, för att dagen efter bege oss ut på hotellvisning. Det är sååå många hotell överallt och jag kommer att ansvara över Arguineguin, helt galet då man satt där med kartan och det ligger hotell överallt. Efter detta var det dags för skattejakt då jag och min danska skat fick ta bilen mot nya mål. Altamadores, Mogan, Nya Puerto Rico, Arguineguin och alla ställen där vi kommer göra olika saker, allt från Service, utflykter och mycket mer.

Gått igenom tusen papper och ska snart göra ABC pärm, har över 200 hotellkoder alla lära mig innan det är dags för flygplatsen på lördag och imorgon ska vi på ännu en guidad tur ( Shopping i Las Palmas). Och vet ni en sak, det är så spännande, så nytt, så galet. SÅ ALLT! :) Mycket att lära, mycket nerovistet, framförallt för första dagen då jag sitter alldeles ensam och ska ut på Service, men karta för att hitta alla hotellen jisses. Fast jag VET att kommer bli guld!

Puss&Kram'

4 december - Nervös

Imorgon går flyget mot Gran Canaria & mer nervös person får man leta efter. Inte hade jag tänkt mig att jag skulle vara mer nervös för det här än USA, blir nog inte mycket sömn inatt kan jag tro.

Väskorna är packade ( 12kg övervikt) så jag får hoppas att det är snäll persona som tar emot väskorna annars blir det dyrt.

Nu ska jag äta lite sen säger vi HEJDÅ MALUNG / UPPSALA / FALUN & SVERIGE.

Ring mig mer än gärna på tåget, med tanke på att min ipods batteri är helt slut.
Uppdatering kommer om ett tag!

Ingrid

God Jul på er därhemma lite förtidigt från ett juligt Gärdås

12 kilos övervikt och plastlappen som alltid kommer sitta kvar
på Rossväskan! ;)

3december - Julklappar från Indien & USA

Här sitter en mycket glad ( och nervös) Ingrid som precis fått hem julklappar från både Indien och USA. Fick kort från på dom små sötnosarna och även mitt favoritjulgodis, då kan man inte bli annat än glad. Tack mamms för skor och fina smycken, allting passade perfekt så det blir till att fylla resväskan lite mera:) Och Carina för den söta väskan och the't som skapar sånna där mysiga minnen från alla stunder med varmt te, filmkvällar & mysiga stunder med dig.

Nu ska jag snart krypa till kojs efter lite kvalitetstid med papi, men först dricka en kopp med peppermint hot Chocolate ( hela vägen från Colorado).

Imorgon är det dags att packa klart det sista, sova en natt på Arlanda för att sen bege sig mot nya mål:)

tacktacktack alla söta små julnissar:)

2 december 2009 - Gran Canaria & Fickparkeringsförsök

Hej alla.

Nu är det äntligen dags att återuppta bloggen. Känns ganska roligt att jag inte använt den på så lång tid och senast jag skrev lovade jag att uppdatera vid nästa äventyr. Så nu är det dags.
Lördag klockan 10.00 avgår flyget mot Gran Canaria, närmare bestämt Puerto Rico för reseledar jobb! Är peppad, glad, nervös och sitter här med tusen känslor.

Fick idag reda på att Kanarieöarna, Puerto Rico är en stad fylld av fickparkeringar (!). Ni som känner mig vet hur begåvad jag är på att få in bilen mellan två andra bilar. Fast idag blev det fart, ner till Malung för lite övningkörning med Hanna och jag har inte skrattat så mycket på länge. Är ju inte oftast man får tutande bilister ( i Malung alltså), skrattande promenerare som nyfiket undrar vem i allsin dar som sitter där i bilen.

Nu ska jag springa runt lite mer i de nyinköpta pumpsen, så jag är redo för flygplatser, utflykter, transferbussar & mycket därtill. NUNUNU!