31 januari - Hyggeli & Koseli

Hej på er därhemma!

Kvällen tillbringas på Garbo's, morgondagen på 90talsfest, tisdag kamelsafari och onsdag flyg hem för semester.

Livet är helt enkelt på topp!
PUSS INGAN

26/1 - Roadtrip!

Hej på er!

Ännu en uppdatering från en underbar dag. Idag var jag och Anders dom som hade fridag så vi beslutade oss för att ta en riktig roadtrip ala Gran Canaria, klockan 10 hämtade vi ut våran bil och första stoppet blev hos den danska bagaren, wienerbröd, kringlor, smörgåsar och en massa mer. Vidare mot en helt fantastisk plats, Maspalomas Sanddynor, det är svårt att förstå innan man varit här hur vacker det är. En hel öken med bara sand som sträcker sig ändå ner till havet ( när jag kommer hem på semester kommer det en massa bilder). Sen begav vi högt upp till bergen och ändå upp till Gran Canaria högsta topp 1696m över havet där det var 6 grader, lite kyligt sådär då man står i shorts och linne:) Vi åkte och såg en av de största Vulkankratrarna vi har här och det går inte heller där att förklara hur mäktigt det är.

Sist men inte minst ett litet shoppingstop på Vecindario där Zara har 70%, inte helt illa att vara Ingrid Söderbäck då!

Nu är det 6 dagar tills jag får pussa på Sara, Amanda & Julia och 7 dagar tills det blir en massa mys med familjen, som jag längtar:)

26januari - Teneriffa, pussar & skratt

Ännu en helt underbar dag, dock inte på Gran Canaria utan på Teneriffa!

Förra veckan stod det på shemat att vi skulle till Loro Parque, en helt fantastisk djurpark med så oerhört många djur och jag kan inte annat än säga att dagen varit så bra.

06.30 blev vi upphämtade för att ta färjan vidare mot Teneriffa och hela dagen startade guld, vi kom till djurparken för att få egen guidad tur där vi fick träffa på gorillor, se pingviner och gå "backstage" på en massa ställen.

Det absolut bästa av allt var sjölejonshowen som deffinitivt blir ett minner för livet. Då vi kommer för att se showen frågar tränarna till djuren om någon kan tänka sig att pussa på sjölejonen, någonting som alla vill. Sen kommer följdfrågan, vem kan tänka sig att bli genomblöt. Ingen räckte upp handen, men Gustav berättade att DET kunde Ingrid tänka sig att bli... Så sitter vi där på showen och en av tränarna kommer fram till mig för att jag ska få träna med sjölejonet, så jag kastar bollar det den lilla krabaten som den jongelrar med och massa roliga saker. Efter varje sak vi gör så kommer den upp på poolkanten och ger mig en puss, efter sista konsten säger tränaren att jag ska ge sjölejonet en riktig ordentlig puss, vilket jag gör. Och Djuret börjar frusta och skaka på huvudet och med hela sin kraft skvätter han ner mig med iprincip allt vatten som finns i hela bassängen. Det är nog den absolut största diss jag fått! Skrattde så tårarna rann, söta små djur det där.

För att summera dagen har den varit helt underbar, att se delfinerna och alla dessa konster och vara med om så mycket. Livet är helt enkelt underbart:)

puss&kram

24janurari - Sverigesemester

Hej på er därhemma!

Så var det bestämt, bokat & klart och det känns topp. 3 februari ( om allting går enligt planerna) så tar Ingan flyget för en veckas mys med vänner och en väldigt efterlängtad familj. Några dagar i Falun, mys i hemma med familjen & bara en massa bra saker:) Förhoppningsvis kommer jag med flyget till Borlänge så då är jag ju nästan hemma redan då.

Annars är allting på topp, ska iväg på lite finsk kareoke ( jisses)  ikväll för att sedan ladda för en ny härlig vecka i ett 28gradigt varmt Gran Canaria. Loro Parque på Teneriffa, Supercat Katamaran & Bonde Marknad i San Mateo är några av de planer som står på nästa veckas lista.

Puss&Kram

21 januari - Flygis

Hej på er därhemma.

Ett litet tag sen jag uppdaterade nu, men kände att det var dags. Dagarna går väldigt fort och här händer det en massa saker hela tiden, idag hade jag halvt fridag och bestämde mig för att ta en tur till stranden. Förra fridagen var det 15 i solskyddsfaktor varav alla konstaterade att jag är blekast här, så nu sitter jag här istället och kan absolut konstatera att jag blivit Miss Redface:)

Shemat för nästa vecka kom precis och på tisdag ska vi till Teneriffa på Loro Parque & jag längtar redan!

Puss!

festa hela natten & surfa hela dagen. Guidelivet är hårt!

Hej alla fina!

Sitter här på kontoret innan det är dags att bege sig hemåt för att mysa lite, jag är ledig imorgon och tänker tillbringa hela dagen på himlans mysig strand och jag längtar redan!

Dagen rusar fram och har tillbringat natten festandes till klockan 7 för att sen ha en fantastisk dag i havet där jag för första gången i mitt liv har stått på en surfbräda & det var så galet roligt. Enorma vågor att flyga runt på och ett enormt blåmärke på både ryggen och armen, ser lite smått misshadlat ut minsann.

Helt enkelt har mina senaste dagar varit helt utomordentligt bra!

puss&kram

8 januari - Tivoli & Bowling

Hej på er därhemma!

Här rullar livet på i 120 och jag trivs och just nu känns allting på topp helt enkelt. Igår bestämde vi att det var dags för en tivoli & bowlingkväll, men lite utmaningar där jag självsäkert bestämt från början att jag skulle vinna.. ( det är inställningen som är det viktiga, eller hur). Med tanke på att jag förlorade kvällen med 6 - 2 så blir det nog lite andra utmaningar next time. Åkte på en såndär galen tjur, hoppade runt på en dansmatta, spelade fotbollspel och en himlans massa mer.
Fast det bästa av allt måste ju vara de där underbart snygga speglarna som finns på tivoli, lika roligt varje gång.

Tivoli & Karuseller måste helt enkelt vara lite top notch!

Puss på er från ett +25 grader varmt Canaria

5 februari

Idag har jag 1: För första gången i livet tillbringat dagen på en kamelrygg 2: För sista gången i livet pussat en kamel! ( bilder är påväg)

Nu ska jag hem och ta en absolut myskväll, tänkte även ringa ett samtal till mitt kära hemma eftersom jag är sådär oerhört mammalängtig <3

Godnatt!

4februari - Las Palmas, Golf & 5 stjärningt hotell

Hej alla därhemma!

Hoppas att ni har det bra i kylan, jag har det bra i värmen ;)

Igår började våran teamdag då vi endast fick med oss packningslista för att bege oss ut på äventyr och jag kan berätta att det har varit riktigt riktigt kul. Fick börja dagen med golflektion på en av Kanarieöarnas finaste golfbanor, dock måste jag väl erkänna att jag inte är någon talang, det bästa var att tuta runt i golfbilen och leka snobb ( haha, förlåt Andrea!). Fick pröva på att slå lite också vilket faktist var ganska spännande.

Vidare körde vi lite sicksack och runt i korsningar för att tillslut komma fram till Las Palmas där natten tillbringades på 5 stjärningt hotell med en helt underbar frukost. ( kvällen tar vi inte på bloggen, den avslutades iallfall klockan väldigt sent då det slutade med att alla var livrädda för vår kära Ingvild som började leka att hon var en demon)

Idag har vi shoppat, varit på sightsing i Las Palmas och åkt runt i en såndär röd buss och det har bara varit supermysigt, körde även förbli Gladan som jag seglade med för några somrar sen, superkul.

Sist, men inte minst hamnade vi i en enorm bilkö som tog ungefär 1 timmes tid, dock var det den absolut bästa bilkö jag någonsin suttit i, härliga människor, god musik och lite galna händelser så löser man allt.

PUSS

2 januri 2010 - suprise

Idag fick vi denna lapp:

PACKLISTA FÖR SÖNDAG/MÅNDAG

- Lommepeng, drickepeng, 24eruo, snygga kläder, serviceuniform, pyamas, badkläder, gott humör, Pass

Har på känn att det kommer bli en spännande morgondag och måndag

Puss på er från ett soligt Gran Canaria

baaam 2010

Hej alla därhemma

Nu sitter jag här på kontoret och tänkte skriva lite innan jag ska hem till för att mysa lite med resten av ligan i mitt nyinköpta täcke ( ikea!)

Sista dagen 2009 blev en top notch dag och så även starten på det nya året. Efter jobb igår så bestämde jag och Hanna oss för att ta bilen in till Las Palmas och införskaffa en varsin nyårsklänning och framförallt ta en tur till IKEA, eftersom jag är världens mest frusna människa så stod varmt täcke som nummer 1 på listan för att sen lägga till tusen andra saker som blåbärsoppa, lösgodis, knäckebröd, havregrynsgröt och mycket mera :)

Kvällen hade jag helt fri vilket innebar festmiddagraketer&fest och avslutades klockan 4 på en sjukt rolig kareokebar då det sedan blev hemgång, för att klockan 8 vakna pigg och kry för en dag på Flygplatsen :)

Känns ju ganska otroligt att tänka på att jag förra året firade 2009 i USA, igår på Gran Canaria, var blir nästa år? :)