30 April - Valborg på Mallorca

Hej på er därhemma!

Förlåt att det var ett tag sen jag skrev, men nu är bloggen igång igen. Det är bara så mycket roligt som händer att jag inte riktigt hunnit med :)

Ännu en dag i Paradiset då dagen bestått av Powerwalk, Basketboll, Volleyboll, Minidisco & massa roligt. Seaclub är fantastiskt och att varje dag möta nya härliga människor är det bästa.

Under pausen med bloggandet har jag hunnit med en massa. Har varit på Legendariska Mallorca då jag fått se en stor del av Mallorca och lärt mig massa spännande. Jag har åkt ett gammal tåg i Soller med apelsinlundarna en meter utanför fönstret, stannat & ätit glass i fantastiskt fina hamnar och njutit av solen och allt som finns att se. Jag tillsammans med resten av guiderna i Alcuida har varit på Rancho Grande & galloperat längst solnedgånger & alla har vi prövat våra vingar till stapplande Linedance steg.

Idag är det Valborg därhemma och jag kom på det då det var en gäst som nämnde det imorse, tänkte tillbaka på alla gånger vi stått hela familjen med tröja på tröja så man håller sig varm för att kika på Majbrasan utanför Jägra & sedan ta bilen runt Malung för att kolla på alla brasor och fyrverkerier, lite mysiga barndomsminnen. Så ha en mysig kväll därhemma! :)

Allt är helt enkelt undebart & Mallorca är fantastiskt!

19 April - Islands Vulkanutbrott

Denna dagen blir en dag som kommer att sättas som en prick i Historieböckerna. Livet rusar fram i 110 och mer spännande vardag får man leta efter, speciellt i denna vecka.
Ett Mallorca, ett reseledarjobb & ett Vulkanutbrott, då kan allting hända.
Har tillbringat dagen i mina fantastiska Transferskor & antar att jag kommer steppa hem till lägenheten med dom ikväll. Vart skorna är påväg imorgon kära vänner. Det återstår att se!

Minidisco övning hemma på Teneriffagatan 15 I Alcudia & på bilden längst ner och till höger finns det någon ni känner därinne, eller?
"LolloBernie, MINIDISCO!"

15 April - Rancho Grande

Hej på er därhemma,

Här händer det lika mycket som vanligt och Mallorca är lika fantastiskt som det första intrycket jag fick då jag kom hit, om inte ännu bättre.

Gårdagen tillbringades på Rancho Grande där vi galopperade med fantastiska hästar längst stranden och på ängarna för att avsluta kvällen med Line Dance & Sangria. Idag blir det mys på våran nyupptäckta fantastiska takterass med havet som utsikt.

Jag längtar efter morgondagens jobb då vi ska ut med gästerna på Powerwalk längst stranden, dansa Minidicso och tillbringa dagen i Miniland!
Sen är jag nyfiken då jag kikar på statistiken vilka det är som läser, så lämna gärna en kommentar!

10 April - Östkusten Roadtrip

Hej,

Här händer det saker hela tiden och allting är super. Igår var jag och Lotta på skattjakt på Östkusten vilket resluterade i ännu en spännande dag, så mycket att se allt från vackra utsikter, kloster, stränder till helt galna cyklister!
Nu sitter jag på kontoret och ska snart cykla iväg till Seaclub för lite Morning-Gym med gästerna, solen skiner, Lucy, Amanda & Sara har bokat resa till Mallorca den 18 Maj, kan livet vara bättre?

Puss

4 April - Underbara liv

Mallorca är toppen & mitt liv är fantastiskt!

Första Minidisco med barnen idag i Miniland & jag säger bara åååoooohhh CHIVAVA! Flygplats idag med Depature & Arrival Transfer och det var verkligen superskoj och jag bara längtar efter morgodagen då det är time för en hel dag på Sungarden!

Nu ska vi ha en riktig myskväll!

Shoppingtur till Palma & Roadtrip längst nordvästkusten

Intro veckan rusar fram och jag har haft ett par fantastiska dagar. Första Roadtrip tog oss västkusten där det finns så mycket att se och så mycket att uppleva, med karta och bra musik vi börjat Pollenca och Formentor-halvön upp till den nordligaste spetsen av Mallorca. Det blåste ganska bra där vi stod på toppen och hänsyn till den klara blå havet, sol, berg och små stränder var fantastisk.

Vi stämde in på alla möjliga ställen och besökte Lluc, klostret och åt lunch i Puerto Soller och skicka till oss var kartan faktiskt ganska rätt och ännu längre till La Granja, ett fantastiskt hus på landet där allt är sparat där vi kunde se allt sedan före den tid & med bevarade vardagsrum, kök och ner i källaren hade att se hur man gör vin. Kommer ni att Mallorca är detta ett måste plats att besöka när man hamnar tillbaka i tiden och verkligen fastna i den där känslan när man går runt på gården.

Efter detta beslutat att stoppa kartan är fel och fortsätta på skattjakten var en total terrängkörning, Vi hamnade i de små byarna absoluta mitt ute i ingenstans och vägarna var så liten att det bara skulle kunna passa en bil, överallt möttes vi av får, åsnor och de byar vi kom fram till var faktiskt riktigt fin (även om vi inte hade en ledtråd där vi var). Efter några timmar var vi äntligen hamnat i Andtrax som var en av punkterna på kartan där vi strosade runt i hamnen och fick reda på att vi hade frågor, även om det här stället var fantastiskt.

Nästa dag var vi Shopping & introdag i Palma och är huvudstad vackratse jag sett. Jag trodde att Barcelona var vackert här och allt är i exakt samma stil och mer fantastiska byggnader. Allt är gammaltoch & konserverade hela tiden nya små gator med en blandning av stora till små butiker. Litet mysigt café med nybakade kakor och som gör denna stad är full av massa blandade dofter.

Mallorca är helt fantastisk och jag skulle kunna skriva en enorm mängd av allt som jag upplevt redan, men du kommer klara av att läsa hälften. Jag njuter varje dag!

Nu ska vi förbereda Sea Club som våra första gäster på lördag, jag tränar gymnastik & mini disco på kontoret och vänta tills första barnet och gästerna anländer!