31 Januari

Vi går mot ljusare tider och det gör mig glad i hela kroppen. Imorse då jag vaknade kikade solen sig igenom mina persienner och gav ett solsken över hela rummet och hela jag bara blev alldeles lycklig. Tror att det är för att vårens tecken betyder att sommaren inte är alltför långt bort, även fast vi bara är i Februari. Jag längtar så till den svenska sommaren. Minns då man var liten och mamma kom in tidigt för att man skulle vakna och ut i det fina vädret, hon öppnade alltid fönstret, killade mig på ryggen så att jag skulle vakna till ordentligt för att sedan låta mig ligga i sängen, bara känna doften av sommaren utanför fönstret och bli redo för sommardagen. Allt det gröna fina med Sveriges sommar, blommor över hela ängarna, sommarstugan som väntar med båtturer där man kan ligga i båten hela dagen med en varsin bok och de härligt småkyliga kvällarna när man tar på sig en varm hoodie för att grilla och sitta utomhus, ja. Bara doften av grillning en sommarkväll ger mig lite lycka. Till och med en regning dag i sommaren, när man får ligga och lyssna på regndropparna på taket & läsa en bra bok och absolut bara vara. Allra helst så ska man ha hela sin sommar i Dalarna, för att det nog är den bästa platsen på jorden. hemmakär och hemmalängtig? väldigt mycket idag.
Tror jag känner att det finns någon på norra promenaden som längtar oändligt efter den svenska sommaren nu, på ett väldigt bra sätt, då man vet att redan i maj (förhoppningsvis) är allting nära.
Nu kommer snart gävlematilda, vi ska ta itu med studier & framförallt inrikta oss på en såndär fantastiskt god frukost, med pannkakor till huvudrätt!
puss!











Avslutar med min favorit bild, klockan är 5 på morgonen, jag & amanda cyklar hem genom falun och solen börjar redan gå upp & gör världens ännu lite mer vacker.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0