Höstmånad

Det är September, min månad och höster kommer smygande mer och mer. Allt det som jag längtat efter visas när löven börjar skifta i gult, rött och man får ta på sig sina stickade vantar och varma jackor då man ska iväg till skolan. Idag var det en helt fantastisk dag, klarblå himmel med strålande sol tillsammans med den bitande höstluften. Då blir man helt lycklig. Nu fattas bara ett besök hemma i Malung så jag och mamma kan ta en liten bärplockarunda i lingonskogen, kanske utan telefon denna gång så jag slipper lämna den hos älgarna igen.

Igår fick Ingridflytet en riktig skjuts framåt, efter att ha ringt på några lägenheter fick jag och Siri svar och var på lägenhetsvisning sitter vi nu med bokat inflyttningsdatum på en helt fantastisk lägenhet. 1 oktober bor vi med 5minuters gångavstånd till skolan i en sekelskiftslägenhet, högt i tak, walk in closet, kakelugn och stora fönster ut mot parken och våran innegård. Det känns lite härligt att bara smaka på orden, våran alldeles egna lägenhet. Min adress och min alldeles egna plats.

Efter en dag med dåliga föreläsningar inklusive en snorig elev som envisades med att snyta sig längst fram i salen genom 4 föreläsningar, en föreläsare som vi räknade att på 10 minuter hade sagt 84 ehh innan varje mening och förvirrande plugg så ska jag hoppa i mjukisbyxorna, ta en kopp te och tillsammans med min lilla linköpingsfamilj kika på Idol. Ja, precis sånt som hör hösten till ( då syftar jag alltså inte på snoriga elever och "eh föreläsning".)

Puss&Kram
Ingrid


 

Kommentarer
Postat av: Moster

De flesta hatar hösten och mörkret men jag tycker som du om hösten, mysigt att få tända ljus och jag sover bättre när det är mörkt. Föreläsare ja, vi hade en som sa "sådeles" hur många gånger som helst och vi satt och räknade men jag har glömt vad vi kom fran till....

Kram från Moster

2010-09-23 @ 16:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0