4januari- Sushidebut&guitarhero

Hej alla därhemma!

Söndagkväll och jag sitter här hemma och ska snart slå på en film för att försöka somna lite tidiager än vanligt så jag är lite pigg imorgon, somnade 4 inatt efter att ha kikat på The Notebook tillsammans med Elin och myspratat. I förra inlägget meddelades det att jag för första gången i mitt liv skulle pröva Sushi, och det var en upplevelse för sig kan jag lova. Eftersom jag alltid har varit fylld av fördomar till dena råa fisk så kändes det lite skumt att sitta där och beställa in tonfisk, lax, räkor, rullar och allt i en salig blanding. Jag och Alexandras pojkvän Anderas var de enda som inte prövat sushi förut och Andreas tog första steget och stoppade i en hel sushirulle i munnen, vilket resluterar i en väldigt underlig min som ledde vidare till riktiga kväljningar. Ingen visste riktigt vad vi skulle ta oss till så Alexandra erbjöd sig att han kunde spotta ut i hennes hand. Andreas fortsätter tugga och kvälja då vi tillslut får ta soppskålen där han får spotta ut det. Just i denna stund dyker servitrisen upp och frågar om allting smakar bra, så stämningen då var en blandning av allt kan man väl säga. Nästa steg till Ingrid, och jisses amalia vilken chock jag fick. Att råa saker kunde vara så mycket godare än jag trodde och att det till och med var gott, jag är värd ett kakpoäng från p3!  Så förlåt sushi och alla fiskar för all skit jag snackat om er, aldrig mer! ;)
Har under denna helg även fått spelade detta omtalade guitar hero, och det var det roligaste jag varit med om! Trummor, gitarr och sång, vi skapade ett eget rockband, koncentrationen&skrattet var på topp med en gitarrklinkade Ingrid, vi fick massa fans och jag lyckades inte ens bli utbuad!;)
Har även köpt världens finaste ram idag, inte en blekaste aning om hur jag ska få hem den, eftersom den är större än hela min resväska, fast envis som en åsna så måste det gå.
Puss&Godnatt
Ingrid



Kommentarer
Postat av: Elin

YEEES! Du gillade sushi! Jag är glad! :D

Haha, ja, guitar hero är verkligen ett fantastiskt spel. Kan se framför mig din koncentrerade min darling :) Fniiizz!

Idag har jag börjat kolla på au pair agenturer och shit, aaaah, spännande! :)

Alltså, Ingrid, Skypa snart eller? Vi har inte pratat på EVIGHETER!!!

2009-01-05 @ 13:11:32
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout
Postat av: Johan

Haha Ingrid kan bara säga att du är starkare än mig! skulle aldrig lyckas peta in sådant i munnen! skulle krävas handklovar och domkraft i munnen! Haha Keep going strong!

2009-01-05 @ 14:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0