26januari- Det kan man visst, handlar bara om att ta risken

Lina är hemma från San Fransico och eftersom det blev inställt med starbucks idag tog vi en tremanna dejt över skype. Vi sitter och pratar om helgen som varit och Lina förklarar att det var lite jobbigt att sova om nätterna eftersom hon och hennes pojkvän Daniel var tvunga att dela en 90säng, varav fröken Godtman kommer med sina positiva ord i vardagen: 
Men Lina, det är ju bättre att trängas med Daniel, eller sova själv, bara man inte behöver sova med Ingrid.

Jag kan inte rå för att jag slänger telefoner i golvet, hoppar ut Alexandra ur sängen, tar båda hennes täcken och slåss litegranna. Alltid får jag ha hela min stora säng för mig själv då vi är här, medan  Alexandra&Lina delar på en stenhård bäddsoffa. Hellre sova själv, än att sova med Ingrid;)

Det blev kvällens skratt och jag har en vag känsla över att dessa ord kommer att förfölja mig för all framtid.....
Nu ska jag sova ( snäll som ett lamm)
Puss&Godnatt och 2 extrapussar till Lina&Alexandra, för att dom förgyller varendaste sekund här!






Kommentarer
Postat av: Kesti

Hej!

Det hade varit spännande att göra en studie på dig när du sover, vad försigår egentligen i ditt sömniga men ändå helvilda tillstånd.

Eller sätta en kamera en natt och filma de nattliga eskapaerna, och sedan, om du råkar hitta någon bad boy, a la du vet vilka, så visar vi filmen och ser hur sturska de blir när de inser att de ska övernatta med Karate Kid.

Kramar

2009-01-27 @ 11:03:09
Postat av: marielle

jadu ingrid. jag kan ju inte annat än hålla med. jag har själv sovit med dig & även fast jag trodde det var omöjligt att bli arg på dig så visade det sig att så inte var, för jag var arg mitt i natten när du SPARKADE på mig helt utan anledning & då jag sa: iiiingrid? så snäste du tillbaka. men vet du? JAG SAKNAR DET!

2009-01-27 @ 11:25:00
URL: http://marieelle.blogspot.com
Postat av: mamma

Inte är min lilla Ingrid vild när hon sover..ha, ha..det låter bara ibland som om on tänker slå ut väggen. Tur för dig att du har förstående vänner som uppskatta r din vakna sida...kramar från mamma.

2009-01-27 @ 21:48:25
Postat av: Fredrik

Det kan alltid vara värre. När fru, treåring och en 9-månaders tar över den tämligen väl tilltagna dubbelsängen. Inte heller wax on - wax off om du mins filmen. Och

2009-01-27 @ 21:52:47
Postat av: Fredrik

Märkligt. Din blogg är som en galen svensk-lärare. Hugger av ord och rättar det redan fulländade.

2009-01-27 @ 21:54:13
Postat av: alexandra

ingrid.. hur mycket du än hoppar på mig, skäller på mig, puttar ur mig i sängen eller bara är jäkligt jobbig så kommer jag sakna det när du har åkt hem :) så nu: njuta av att sova med ett monster innan hon är borta!





(och ja, alla de där sakerna ovan handlar om när du sover, endast och bara haha)

2009-01-28 @ 16:43:00
URL: http://plymis.blogspot.com
Postat av: Elin

Fnizz, jag känner igen mig i det där du! Jag har ju också fått min beskärda del av snodda täcken, armbågar, förolämpningar och regelrätta ATTACKER ! Men du är så snäll när du är vaken att man älskar dig ändå ;)

Fast jag skulle faktiskt gärna ha dig här hos mig nu, även om du bet mig i armen eller nått. För jag saknar dig, inso! PUSS

2009-01-28 @ 21:44:55
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0