8december - Peter Plus & Ole Brumm

Tillbaka på kontoret efter en riktigt bra och hektisk dag. Klockan 06.00 ringde alarmet då det var dags för guidad shoppingtur i Las Palmas och efter 3 dagar hade min kära far fått rätt. Efter att ha iprincip tvingat mig för att packa ner ficklampa ifall någonting skulle hända och jag hör hans pappaord: Ingrid, du kommer tacka mig då du står där i becksvart mörker.. Så TACK pappa. Framför spegeln i all hets, smäller det till och jag hör ett danskt: Va i heelvede. StressStress efter att nästan missa bussen förra gången var det fram med ficklampan, i med frukost och iväg.

Dagen har varit topp, lärt mig massor om LPA och sett mycket spännande ställen. Vi har köpt julepynt och letat febrilt efter julmusik, vilket slutade med en spansk julskiva av "popkidsbarn".. Kan bli intressant musik det där! Har även köpt en ny kudde med Nalle Puh och har aldrig skrattat så mycket åt vad man kallar dessa figurer i Danmark.. Peter Plus, Nin Kaninos, Grisling  m.m.m. Får allt ta en Svenska Lektion med min kära dansk.

Nu ska vi bege oss hemmåt, plugga de 250 hotellkoderna som är kvar. Imorgon är det Den Klassiska Öturen och ordning av ABC mappar!

GuldGuld och åter igen GULD.

PUSS&KRAm


Kommentarer
Postat av: Elin

Haha, ja en ficklampa kan vara bra att ha! Pappa har alltid rätt, som det brukar heta!

Låter stressigt med grymt spännande! :D

2009-12-09 @ 02:08:43
URL: http://hejhenning.blogspot.com
Postat av: Mary

Åh Ingrid, vad glad jag bli när jag får läsa hur bra du verkar ha det, du är jättemodig tycker jag. På ett sätt är jag såklart avis på att du vågar, för jag skulle aldrig våga göra något sånt här, men du är bäst, det vet du! Vi måste skypa och maila mycket så jag får reda på hur du har det! Massa puss och kram!

2009-12-09 @ 15:56:39
Postat av: Elsa

hahahaha.. du är nbog världens roligaste lilalsyster.. kunde just täcka mig att just lilal fröken skulle behöva en ficklampa.. hamnade sminket rätt :P ?

härligt att du har detbra o njuter av livcet!! puss o kram syster yster

2009-12-09 @ 17:52:49
Postat av: pappa

det far gör är alltid det rätta....

2009-12-10 @ 21:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0