10december - Ötur, Åsnetur & Blodiga löss

Hej alla därhemma :)

Nu sitter jag på kontoret och har en kvart innan vi ska bege oss ut på hotellvisning. Är riktigt många hotell att hitta och efter en något misslyckad "leta hotell" igår ska vi på ännu en rundtur. Det ligger verkligen hotell överallt, det kniviga är att hitta rätt!

Gårdagen var förövrigt riktigt bra, åkte på guidad tur Klassiska Gran Canaria och det var så spännande. Bussen tog oss ut mot ställen som jag inte kunde tänka mig att finns på en turistort som denna. Upp bland bergen, på bananplantager och mycket mer ( fantastisk utsikt 1700m över havet). Vi besökte b.la en marknad, jag Camilla och alla gäster och plötsligt då vi skulle pröva på olika likörer så kommer det en man med en åsna, utan att jag har hunnit reagera ropar han: Margiriiita guapaaa ( åsnan hette visst så, Margirita) och så iprincip slängde han upp mig för att tydligen bjuda på en hisnande åsnetur. Har inte skrattat så mycket på länge då jag satt där och försökte hålla mig kvar på lilla Margirita. Vidare mot Bananplantagen där jag fick en god upplysning om att den youghurt som jag äter här är gjort av Bladlössens blod för att ge fin färg, så fick jag kika på dom små krabaterna. Blev väl måttligt sugen på Youghurt nu..

Idag har vi varit på genomgång på HK med ekonomi, utflykter, flygplats och mycket mer. Snart blir det hotellvisning och imorgon ska jag på med uniformen för att bege mig på Service, så mycket att lära och framförallt SÅ många ställen att hitta till!

Nu ska jag bege mig ut för ännu lite mer lokalsinneövning :)

Livet känns GULD.

Puss&Kram


Kommentarer
Postat av: marielle

åhh så duktig du är! det blir nog toppen alla saker som ska in i skallen. jag tror på dig coh håller en tumme för dig! :)

2009-12-10 @ 16:19:35
Postat av: Mamma

Hej där...om du nu har åkt åsna så har vi åkt elefant idag och badat med elefanterna, en av dom absolut bästa dagarna...lycka till snart hittar du varenda hotell kram

2009-12-10 @ 18:41:21
Postat av: Emma

Vad glad jag är att din blogg är igång igen! Det är så roligt att läsa om dina äventyr, du lyckas alltid med saker ingen annan lyckas med, på ett bra sätt alltså.. :) Ta hand om dig! Puss!

2009-12-10 @ 19:21:02
URL: http://emmaelinahedin.blogg.se/
Postat av: Kesti

Hej!



Bara rubriken är ett kapitel för sig, känns skönt med hederlig gammal fil av sur mjölk.

Det är skoj att läsa om alla påhitt,ska bli roligt att läsa hur det går med alla hotellkoderna och lokalsinnesövningen.



Kram.

2009-12-10 @ 21:15:40
Postat av: pappa

det är det jag alltid sagt....ingensur dålig mjölk

2009-12-10 @ 21:42:04
Postat av: Aino

Ett tips: titta bakåt ibland, hur ser det ut? Det du ser framför dig är inte det du ser när du går tillbaka. Kompass är också bra så att du hela tiden vet vart norr ligger. Och så har du ju solen. Du har inte alls dåligt lokalsinne Ingrid, du har bara inte funderat så mycket på sådant. Men nu är det alltså dags! Bevisa nu att det är en fördom att ”fruntimmer jämt går vilse”. Det gör vi inte alls, eller hur?

2009-12-11 @ 11:21:56
Postat av: Moster

Har skippat gammel-och mormorsmoster så nu är jag bara moster för er allihopa!!

Du rider på en åsna och din mor på en elefant, var ska detta sluta?? Kul att du tar över bloggandet nu när Karin kommer hem.

Färgämnet från löss finns i läppstift har jag hört men i mat!!!Blä!! Kram från Moster

2009-12-11 @ 13:44:45
Postat av: Alexandra

2009-12-12 @ 01:04:36
Postat av: Alexandra

http://www.youtube.com/watch?v=_WaVv874DfE

2009-12-12 @ 01:04:58
URL: http://plymis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0