USA

Hej på er alla!
Tänkte skicka en liten uppdatering från USA! Allting går bara fint här fast nu börjar hösten närma sig och man känner att det är kallare i luften. Idag ska jag och en ny kompis som heter Alexandra träffa lite nya människor och äta middag med dom och imorgon ska vi utforska DownTown Denver och gå på lite olika museum och eventuellt också gå i spökhus ( haloween närmar sig med stora steg)!Visst märks det att haloween är påväg, överallt i hela kvarteret lyser lampor i olika färger, spindlar, pumpor, häxor, stort och smått hänger i träden, sitter på taken och vissa saker låter t.om! Ni kan ju gissa om jag blev rädd då jag var ute på springtur och en orange snobbenfigur börjar pipa då jag sprang för nära den!
För några dagar sedan bokades resa till Californien in, vilket sker i slutet av november så jag längtar! Hanna kommer och hälsar på så vi möts upp på Los Angeles, där vi nu fixat boende i San Pedro! Så var det ju det här med att hålla budget också, eftersom jag åker snart så måste jag alltså se till att spara mycket och tänkte att jag skulle sätta igång med det förra veckan, fast starten på mitt hanterande av pengar började väl inte riktigt på topp! Vi skulle gå och se på bio och hade det lite bråttom, varav vi springer in i närmsta godisbutik och jag slänger i lite lösgodis m.m då jag sedan sla betala visar det säg att den lilla godispåsen jag köpt kostade 10 dollar!! (70 svenska kronor), fröken Söderbäck fick då en smärre chock, men eftersom allting var packeterat och klart fick jag inte heller lägga ut det.. Så jag åt det lilla godis försiktigt och försökte njuta av varje bit, vilket inte är så lätt då man tänker på att man stoppar i sig peng efter peng! Men jag plankade iallfall in på bion, så då blev det ju egentligen plus minus noll kan man säga!
 
Nu ska jag äta äppelpaj, och nästa helg blir det upp i bergen med Alexandra och hennes familj!

Kommentarer
Postat av: linnea

moahaha! jag kan se ditt vettskrämda ansikte på springturen framför mig

2008-10-21 @ 22:01:52
URL: http://missb.bloggagratis.se
Postat av: alexandra

Kul att du lade upp breven eftersom jag inte läst deeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeem :)

2008-10-22 @ 21:59:16
URL: http://plymis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0