5november- Stereotypen Svensk

Hej alla därhemma!
Fick precis en väldigt rolig msn konversation från Vican som jag kände att jag behövde dela med mig med. Jag var inte vid datorn och ser att Vican skrivit att jag bara måste skynda mig att skriva för hon har kommit på en viktig sak och jag tänker på alla möjliga saker som det kan tänkas vara, valet, skola, väder, vad som händer i USA?
Så då jag frågar henne vad hon ville kommer hennes kloka funderingar:
" Ingrid, det är ju skitkul att du är lång, har långt blont hår, heter Ingrid och kommer från Sverige och du är ju smart! Du är ju till&och med från Dalarna.. Fast du har ju inte bondgård iallfall! "
Det bästa i samtalet var nog då jag frågade Vican när hon hade kommit på det, och hon svarar:
Det var nog då jag vispade grädde!

Fick känslan av att jag nog är precis den där stereotypa svensken som alla pratar om, alltså det visste jag väl redan, men nu har jag fått det på papper. Inga from sweden, ja jaaa jaaa
Tack Vican för summeringen av mig!

Nu ska jag ut och springa, sen vidare på engelska!
Puss&Kram
Inga from Sweden

Vican from Rightbay!

Kommentarer
Postat av: Kesti

Hej!

Det är faktiskt jättekul, du är en sann helylle svensk. Det är du och Inggaa från Cry baby, har hört att detta kan göra succe i staterna så passa dig du....

Tänk att det är dig man tänker på när det vispas grädde, fluffig och söt, men man får hålla den sval annars blir den sur. :)

Kram.

2008-11-06 @ 10:14:30
Postat av: marielle

vilken himla tur att du är svensk ingrid!

2008-11-06 @ 11:15:20
URL: http://marieelle.blogspot.com
Postat av: Elin

Klart du är stereotyp svensken! Snygg, lång och blond! Det är ditt fel att amerikanska killar kommer åka till sverige för att hitta "hot girls". Tur att du inte tar av dig kläderna hela tiden bara ;) PUSS!

2008-11-06 @ 13:05:36
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout
Postat av: mamma

klart att du är helylle svensk, jag om någon vet väl det vem är Vican

2008-11-06 @ 20:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0