27november- Hollywood, walk on fame och lycka!

Hej därhemma!
Sitter här vi datorn och solen skiner utanför för fönstret, det är Thanksgiving och här ropas det för fullt på gatan! Dagen igår fylldes även den med tusen roliga saker, ännu en tripp till Hollywood eftersom vi kände att vi ett gjort färdigt denna stjärngata och kändislivet! Dagen började bra, av en 5 meter bred gata lyckas Hanna med att trampa i en stor hundbajs, med ett hål i sin ballerinasko så fyllde det hela foten, men med tidsstress så blev det att supertorka skon i gräset och ett antal ett antal kväljningsattacker! Sen bar det vidare, tåget, blå linje, röd linje rakt in till Hollywoods värld och Walk on Fame! Jag hittade Ingrid Bergmans stjärna, blev lycklig, sen hittade jag Marilyn Monroes stjärna och då var lyckan total! Så nu har jag steppat runt på både Ozzy Osborne, Harry Potter, Will Smith och många andras stjärnor.. Fanns några tomma som jag tänkte att dom skulle få rista in, Ingrid Söderbäck;)
Vidare sen till Vaxkabbineten med kändisar och det var superhäftigt, Hannibal Lector stod och stirrade på oss, Jonny Depp vinkade från sitt skepp och jag tog farväl av Leonardo Di Caprio vinkade hejdå från båten! Då vi stod vid pirates skeppet skulle jag ta kort på Hanna, varav hela båten smäller till, som att det kom en kanonkula och hon flyger iväg! Jag tror att vi båda trodde att vi stod för nära linjen man inte får gå över. Det som senare visade sig då vi gått igenom hela vaxkabbineten var att det finns små filmkameror med kikare i, man får kolla i dom och trycka på en knapp och då man trycker på den så spränger det till i skeppet, nästan som dolda kameran!
Det regnade dock supermycket igår, men vi löste problemet och köpte två knallröda paraplyer med clowner på och jag kände mig som superturisten med LA tröja och Hanna med Hollywood tröja som var de enda som syntes på Hollywoods gator under regnskuren! Vi träffade under dagen en wannabe svenskamerikan i en butik och eftersom han blev överlycklig över att vi pratade svenska fick vi halva priset på allt, inte illa det!
Då det var dags att åka hem skulle vi beställa mat, jag hamburgare och Hanna sallad och servitrisen kom och frågade vad jag ville ha på min hamburgare och jag sa: Ingen svamp, ingen tomat, ingen lök och ingen gurka. Alltså en ganska (tallös hamburagare som vi Malung säger!), dock blev det någon sorts missuppfattning och Hanna fick istället en Caesar Sallad bestående av sallad och några kyckligbitar, själv jag fick en supergod hamburgare med lök tomater och allt möjligt;) KaninHanna och nöjda Ingrid, vilken kombination och eftersom jag är bränd av solen i ansiktet frågade även servitrisen och jag skämdes då jag beställde mat eftersom jag var så röd, haha! Komplimangerna bara flödar, rödfejjad och sexiga tår, javisst!
Kvällen avslutades med Thanksgiving, kalkon och sånna saker som hör Thanksgiving till, en dag för tidigt men det för att vi snart åker mot nya mål. Har träffat på massa roliga människor i våran ålder som vi hängde med, jag hittade ett piano, en notpärm och en tjej som spelade gitarr, så sjöng och spelade hela natten! Rösten är borta, men äntligen ett piano och musik sen jag kom hit, det tackar man inte nej till! :)

Nu ska vi göra oss klara för att packa väskan mot nya äventyr!
Ta hand om er!
Puss&Kram
Ingrid






Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Helt otroligt, vilken spänning, måste hälsa om ni skulle se Jonny Depp på redigt. Skoj att få se bilderna med, kanon!

Ha det fortsatt lika superskoj:

Massa kramisar.

2008-11-27 @ 21:48:14
Postat av: Elin

Hahahha, vilka äventyr vilka äventyr! :) Fina bilder också!

PUSSSS!//E

2008-11-27 @ 21:54:14
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout
Postat av: Elsa

vilken spänning du har...! o jag skulle också vilja segla lite emd kapten jack sparrow.. för jag antar att ni blev medbjudna på lite segling va?? haha o stackars lilla kaninhanna! får nog påminna mig själv i fortsättningen att ite beställa sallad när du beställer! haha låter som ni har det underbart i alal fall!

du är härlig!

massa kramar på dig

2008-11-29 @ 16:28:45
URL: http://Hallå syster yster..
Postat av: Britta

Kram på er flickor! Vad roligt att du hittar möjligheter att skriva under resan. Jag blev så glad när jag läste dina brev, eftersom jag ser att ni verkligen njuter och tar vara på alla möjligheter till upplevelser. Det här kommer att glädja er när ni sitter på hemmet. Fortsätt njuta av resan! Kram Britta!

2008-11-30 @ 09:01:38
Postat av: Anonym

Kram på er flickor! Vad roligt att du hittar möjligheter att skriva under resan. Jag blev så glad när jag läste dina brev, eftersom jag ser att ni verkligen njuter och tar vara på alla möjligheter till upplevelser. Det här kommer att glädja er när ni sitter på hemmet. Fortsätt njuta av resan! Kram Britta!

2008-11-30 @ 09:02:46
Postat av: VICALMIGHTY

Hur går det med mina ragg inkan ;)

Hoppas du har det toppen :D

2008-11-30 @ 20:05:36
Postat av: mamma

hej på er ladies...kul att se lite från det glada livet i Hollywood, här har vi det skönt i Indien även om inte vi har lika många kändisar här, doch hav och sol.Har bott två nätter utr vid havet...är på väg hem från Johanna och Oliver (sim växt på sig bra) kul att ni har roligt, antar att ni nu är tillbaka i Denver krmar mamma o pappa johanna och oliver

2008-12-01 @ 15:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0