9december- panikmorgon&kloakråttor

Hej alla därhemma!
Klockan är här 13.00 och jag har nog haft min absolut mest hetsiga dag sen jag kom hit, allt har hänt och med magsjuka följer mycket som skapar kaos i tillvaron.. Idag var Hannas plan ombokat till klockan 10.45 och för att vara i någorlunda bra tid skulle den förbokade taxin komma halv 7 imorse. Startar dagen med ett toalettbesök som visar att mitt badrum drabbats av förstoppning, efter att man spolat svämmer det bara mer&mer vatten över och varken jag eller Hanna vet vad vi ska ta oss till. Saken är att jag var lite lat då Hanna var magsjuk och orkade inte hämta ordentligt toalettpapper, så det blev tjockare hushållspapper så både vatten och nervositetskänslorna strömmar ut från toan och efter ett tag börjas även duchen fyllas upp med ( ordagrant) SKIT!
Om ni tror att detta är det värsta, så tror ni fel, vi bestämmer oss för att avvakta och inte berätta något direkt eftersom jag håller på att svimma av nervositet, planen blir att skylla allt på Hanna så fort hon har åkt eftersom hon aldrig kommer träffa dom igen. Åker Hanna, kommer taxin? NEJ! Dom har tydligen ringt 4 på morgonen för att berätta att det är för mycket snö för att köra taxibil och alla andra taxibolag är fulla och nu är kaoset ett faktum. Det blir att slänga in alla väskor, med en "nuärdetkoktafläsketstekchristin" och där försvann Hanna mot Sverige. Kommer sakna den lilla nöten så det gör ont.
Själv fick jag i min hemlighet handskas med kväljningar och SKIT som vällde upp ur duchen, men eftersom det inte verkar som att någon förbättring sker fick jag ta tjuren MELLAN hornen och berätta att det var stopp. Det blir att ringa mr plummer som får genomsöka hela badrummet och jag har aldrig varit så nervös sen jag kom hit, att han ska komma och säga att jag lyckats stoppa hela toalettsystemet. Vad händer, och vad visar sig? Ingenting annat än att mitt bland dessa kloakrör sitter en nedspolad blöja! ( boven var inte jag)
Ha en fin dag därhemma!
Puss&kram
Kloakråttan

Kommentarer
Postat av: marielle

käre fröken ingrid, jag måste bara berätta hur otroligt mkt jag skrattade av detta inlägg & t.o.m. läste högt för lilla julia, som nog nu har en väldigt rolig bild av dig, men oj vad vi skrattade. en sak jag funderat på ett tag nu & som jag tar mod till mig att fråga är: hur i helskotta lyckas du med allting? :D jag saknar dig coconut

2008-12-09 @ 22:51:48
URL: http://marieelle.blogspot.com
Postat av: Kesti

Hej!

Det är ju helt makalöst vad du hamnar i mycket bravader, duktigt av dig att ta tjuren mellan hornen och erkänna din översvämning innan den började attackera ditt rum, eller än värre, din garderob med.

Skönt att man inte är rörmockare, leta efter en igenproppande blöja i ett badrum fullt med sk-t.

Det braiga med det hela är att efter att ha vadat omkring i din översvämning kommer blöjorna du handskas med te sig hur enkla som helst. :)

Ha det gott lillasyster.

Kramar



2008-12-10 @ 11:00:33
Postat av: Hanna

Ingrid jag är hemma igen! Just nu sitter jag halvdöd i våran soffa i filipstad och tänker på allt vi har gjort tillsammans. jag saknar dig redan nu så det gör ont. hur ska jag klara så många dagar till? ta hand om dig och denver åt mig vi ses snart igen! och du föresten;) när jag skulle checka in våran "paketväska" skakade hon bara på huvudet haha den var nog bara lite för tunga;P PUSS

2008-12-10 @ 15:07:41
URL: http://hannaohannao.blogg.se/
Postat av: mamma

hej Ingrid...jag vill gärna höra fortsättningen av skithistorien. Vad ajg vet har pappa också kommit hem, jag är kvar och har passta Oliver idag så Johanna kunde åka till kontoret. Varmt och skönt här, dock förkylning8TACK OCH LOV INTE MAGSJUKA..ÄN)pappa har kört Ac. hårt så jag skyller min förkylning på honom. Ta hand om dig kram Mamma

2008-12-10 @ 16:29:12
Postat av: Elin

Hahahhaa, Ingrid, du lyckas då sannerligen! :) Skönt att det inte var ditt fel dock och att du var duktig nog att ta tjuren vid hornen!



Inte en dag utan någon liten härlig katastrof! :)

Saknar dig!!!!!!!! PUSS

2008-12-10 @ 19:56:55
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0