22december- Snart julafton&juldag

Heej.
Har precis kommit hem från näst sista julklappsshoppingen med miss Alexandra och Lina ocn nu är det bara en klapp kvar, vilken kommer var ungefär omöjligt att komma på vad man ska köpa. Jag menar, vad köper man åt en man 65år som man knappt känner? ( detta är då Mettas man vi pratar om). O M Ö J L I G T! så kära bloggläsare, har ni några ideér dela för allt i världen med er.
Har även bestämt att julaftonsmorgonen tillbringas tillsammans med Alexandra och det känns bra och skönt. Sen blir det att öppna svenska julklappar då, så får vi se hur juldagen ser ut. Här kommer ju tomten genom skorstenen. Inte som hemma i Gärdås där alla möjliga tomtar med olika egenskaper och personligeheter ramlar in. Jaa, gråskäggstomtarna är unika varje år. En från facket, en annan tomtemor med skägg, en hiskeligt förkyld och så många mera som kikat in där varje julafton. Och varje år ( även fast jag nu är 19) blir jag lika rädd, jag vågar fortfarande inte öppna dörren eller möta tomten ordentligt. Kanske är det bra att han här kommer genom skorstenen;) Fick även julpost från Emilia idag med paket och då var det svårt att inte låta bli att gråta, mest av att jag blev så glad och att jag allt saknar henne lite där i Falun. Kände igen handstilen och förstod att det var blixtens paket som landat här, det gjorde mig glad!
Även iår som alla andra år har jag varit snäll 24h om dygnet (-när jag sover), så vi får hoppas att tomten tar sig igenom skorstenen och fördelen med att vara i USA är att jag befinner mig i tryggt avstånd från att bli utnämnd till brunn!
Puss&Kram
Ingrid

Kommentarer
Postat av: Sture Matsson

Hej Lilla gumman!



Har tyvärr inte möjlighet att dyka upp som jultomte hos dig, även om det verkar vara ett intressant distrikt att jobba på.



Jag har inte läst din blogg tidigare, men nu har jag skrivit ut allt som du skrivit och tänker under Jul och Nyårshelgerna lusläsa.



Sigrid och jag har anlitat Nordea tomten för att överlämna en liten julklapp till dig. Vi hoppas han sköter sig.



Ha en riktigt skön Jul och ett Gott Nytt år där borta i dett stora landet.



Många kramar från

Sigrid & Sture





2008-12-23 @ 10:33:25
Postat av: Aino

Brunn?

Nåväl. Vill önska dig en riktigt God Jul Ingrid! Olov och Mary har redan kommit (det är förmiddag dagen före julafton) och Sara och Martin kommer ikväll. Helmysigt. Det är jag säker på att du även får även om ingenting är som vanligt. En ny erfarenhet. Och sedan dröjer det inte länge förrän vi ses igen. Många kramar från oss här i Enköping!

Aino

2008-12-23 @ 10:56:45
Postat av: Eva-Lena

Hej Ingrid!

Vi önskar dig en riktig God Jul,

Här i Gärdås väntar vi som vanligt på "Gråskägg", eller kanske det är byråstomten som kommer i år vad vet jag....

Alla hälsar så gott till dig.

Eva-Lena

2008-12-23 @ 11:23:32
Postat av: Elin

Hahah, tomtar är bra spännande. Men jag är rätt glad att tomten slutat komma till oss, han får återkomma när det finns små barn i familjen igen (när nu det blir :P)



Håhhå, till den 65åriga mannen har jag inga bra idéer. En fin mössa eller halsduk kanske? Lite sådär lagom tråkigt men kan inte gå fel ;)



Spännande med amerikansk jul, men tur att ni är en massa svenskar så inte julaftonen blir alldeles bortglömd. PUSS!

2008-12-23 @ 13:12:36
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout
Postat av: Eva-Lena

Hej igen!

Skulle hälsa så mycket från åshild och Acke oxså!!!!

De e ju inte så bra datan så de kommer ej in på bloggen nu igen.....

2008-12-23 @ 18:18:46
Postat av: mamma

Dan före dopparedan och Gråskägg har varit här och kollat läget...han hälsar och önskar dig en God Jul, och att du noga ska kolla tomten därborta. Han vill veta om han ska byta distrikt nästa år.Familjen Thors-Gustafsson har anlänt med en sovande Helmer i tomteluva. Han ska bara titta på tomten säger han..nu önskar vi dig en God Jul med andra upplevelser, Det blir många skiftande upplevelser för vår lillasyster..och tusen tack för stora påsen och en eloge till Hanna somlyckades få med den hem. Vi har datorn på i morgon..Julkramar till dig världens bästa dotter och lillasyster

2008-12-23 @ 22:53:56
Postat av: marielle

god jul i stugan! här sitter jag hemma i malung & saknar dig som bara attan & vill inget annat än att kunna slänga mig om halsen på dig just i denna stund. du MÅSTE få känna hur glad jag är över att jag känner dig & över att du tvingade mig att skicka iväg det där smset en gång för väldigt länge sen till mr hulabalula, du kan inte ana hur det artat sig.. :) jag älskar pälskar dig.

2008-12-24 @ 00:15:05
URL: http://marieelle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0