20december- Ånglok och misslyckad julklappshandling

Hej!
Här är klockan halv 12 på morgonen, Alexandra sover som ett ånglok till vänster om mig och jag kan inte sova. Är pigg, men har verkligen ingen lust att krypa ur dessa två täcken och ladda för omtag med julklappshandling. För nu blir det budgetjulklappar till denna familj. Igår var det tänkt att vi skulle julklappshandla till alla, men vem lyckas med att hitta så mycket fina saker att det bara var tvungen att handlas till sig själv. Så nu står jag är med 20 dollar left och försöker febrilt komma på något bra, men allt löser sig alltid som en härlig storasis alltid brukar säga! Helgen har varit skön, dock även denna helg några incidenter som skedde i Alexandras hus, verkligen roliga men absolut bloggstop om detta..Annars kommer jag bli sönderskrattad och något mycket utskämd;) ( kan eventuellt berätta för Kesti på skypen sen, så känn dig betrodd, haha)
Både jag och Alexandra gjorde en impuls "klippaavhåret" på ett dropin, jag har klippt mig kortare och klippt upp lite mer så det känns mera som håret är lättare och friskare. Alexandra dock blev supermissnöjd och då hon sitter där i stolen och är nästan klar, pratar på svenska om hur fult det är varav hårfrisörskan säger: You look so sexy! Där kom det igen, jag har sexiga tår alexandra sexigt hår, särskilt när dom gjort som frisörer alltid gör. Fluffar upp luggen till max och håret står åt alla håll med hårfönen!
Nu ska jag försöka få liv i den som snusar gott under täcket och dra med henne på sista julklappshandligen,bankrutt med ganska nöjd med livet ändå! Det löser sig som Timbak säger
Puss&Kram
Ingrid


Kommentarer
Postat av: Kesti

Hej!

Jajjamensann, det ordnar sig......förresten så är det ändå shopping mästaren som helt enkelt fårr en shoppingutmaning. Det fixar du på ett kick, du är ju champion på shopping.

Hur som man som ett ånglok, gissar att snarkningen är obligatorisk men vart kommer ångan ut, friustar hon mycket i sömnen.

Skulle bara veta vad jag känner mig stolt att få bli betrodd med dins pinsamma bravader, och nyfiken.

Skrattade högt när jag läste om håtfrisörskans puffning, vad är det med frisörer, gillar alla frisörer i hela världens att föna, spaya och puffa till oigenkännlighet. Kul Iallafall!

Stora kramar

2008-12-21 @ 21:47:37
Postat av: Elin

Jadu Ingrid, julklappsshoppning är inte lätt. Jag har dock inte lyckats råka ut för så mycket som jag bara måååste ha till mig själv. Dock överväger jag alltid att köpa julklappar till mina familjemedlemmar som jag egentligen är mest intresserad av själv. Men då burkar jag tänka: NEJ, det är något som han/hon gillar du ska köpa. ;)

Dock tänker jag brassa på och köpa en svinadyr julklapp till mig själv. You'll see.



och om det sexiga uppuffade håret, wooo been there done that. VARFÖR detta eviga fönande och puffande? Kommer aldrig glömma när jag satt hos frisören och kom ut och såg ut som någon sångerska från åttiotalet, i 40-års åldern då alltså. Uäck! Men när man väl tvättat och stylat om brukar det ju lösa sig. Så jag har hopp för Alexandra. Borde nog droppa in på lite drop in myself. Du skulle se mitt hår, vilket skämt.



SAKNAR DIG (som du märker på den världslånga kommentaren. Vi borde försöka orka skypa någon dag ;)PUSS)

2008-12-21 @ 23:33:06
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout
Postat av: marielle

åh ingrid! jag saknar dig hur mkt som helst & jag vill så gärna prata med dig men dagarna bara rusar iväg. nu är det inte ens en vecka kvar här om jag inte lyckas fixa en annan billig biljett & ja, det känns bar jättejobbigt. jag vill inte alls åka hem till spanien. inte nu. inte än.

2008-12-22 @ 09:17:24
URL: http://marieelle.blogspot.com
Postat av: alexandra

Haha. Kan ju börja med att berätta för Kesti att jag inte snarkar haha. Ånglok kanske var fel ord Ingrid? Jag antar att stock är mer passande? ;)



Och helgen: HAHAHHAHAHAHAHAHHA.

2008-12-22 @ 17:42:04
URL: http://plymis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0