1december- Santa Barabra, fårherårtågo&engångsrakhyvlar

Hej alla därhemma!
Har varit lite glest på bloggadet de senaste dagarna eftersom jag inte haft så bra internet men här kommer iallfall en uppdatering från en Ingrid som är lycklig från tårna till huvudet efter en helt underbar vecka! Har haft så roligt och upplevts så mycket, levt loppan&livet med Hanna och träffat på en massa mysiga människor. Det känns konstigt att sitta här och se ut genom fönstret, snön täcker hela marken det är strålade sol och kall luft, för mindre än ett dygn sen stod jag på stranden i Santa Barbara och badade fötterna i vattnet. Santa Barbara var ett perfekt avslut på en perfekt vecka, två block ner till stranden och kan man bada även fast det är december så är det bra ( dock fanns det vissa som var ena riktiga badkrukor och knappt kunde ligga i mer än 2 minuter!) Första dagen då vi var där lyckades jag med det bästa och fick sedan höra det under resten av visiten, vi skulle bestämma hamburgare och då jag beställt min frågar hon som tog beställning helt seriöst: "fårherårtogo" och jag förstod absolut ingenting. Frågade gång på gång vad hon sa och hon upprepade mer och mer irriterat, "fårheårtogo". Tillslut visar det sig att en visar dig sig att Hanna gått och satt sig varav Andreas står och tittar på när jag fattar absolut ingenting av "fårheårtogo", utan att ge mig någon som helst undsättning.. Efter ett tag säger han: Ingrid, hon säger for here or to go och då trillade poletten ner ( som pappa brukar säga då jag räknar matte)! Jag förstod vad hon sa men inte riktigt innebörden av det hela, så jag svarar: yes, we sit just around the corner och hon tittar på mig som jag vore helt borta. Så Andreas får komma till undsättning och förklara att vi sitter här och ska inte gå! haha, lyckat ingrid söderbäck för under hela santa barbara vistelsen har jag fått höra: FÅRHEÅRTOGÅ Ingrid;)
Nästa kväll var det middagsmys vilket nog är den absolut roligaste middag jag har upplevt. Det börjar med att vi ska försöka hitta en billig restaurang och Andreas är 100procent säker på att den resaturangen vi funderar på är jättebra i pris och har supergod mat ( alla var sugna på pasta). När vi kommer dit, har beställt dricka och får menyn, visar det sig att det billigaste kostar runt 30dollar och man kan även slå på stort och betala 75 ( vilket är nästan 600svenska). Jag kunde inte hålla mig för skratt, efter att inte ha träffat Lina på en vecka och vara lite lagomt övertrött så utbröt det världens största skrattattackmed tårar som sprutade och som inte gick att få stopp på. Och det blev ju inte bättre då det visar sig att Andreas inte heller ätit där, utan att det var någon av hans kompisar. Top notch med denna middag är avslutet då det är dags för betalning och jag ska ta fram plånboken, men ingen plånbok där inte.. JAG Karin Ingrid Lovisa Söderbäck har istället för att lagt i plånboken lyckats med att lägga i ett knalloranget paket  med 25 engångsrakhyvlar. Alltså hur i hela fridens namn lyckas man med det, lägga rakhyvlar i handväskan iställer för plånboken? Skrattet denna kväll tog inte slut, ingrid i ett enormt nötskal, javisst!
Första julmyset tillbringades också Kalifornien, glögg pepparkakor, julmusik. Promenader på stranden och utsikter så otroligt vackra, livet kan inte vara bättre!
Denna resa har varit en bland de bästaste jag haft, Hanna&Ingrid är ett dreamteam!
Idag är det första december och eftersom julen är det bästa som finns ska ska jag med första adventljus tänt kolla på första avsnittet av julkalendern!
( Massa bilder kommer i nästa inlägg då jag lagt in allt på datorn)!
Puss&Kram
Ingrid

Kommentarer
Postat av: Elin

Hahahha, fnissar lite för mig själv för dessa ingrid-i-ett-nötskal-berättelser. Jag hade blivit tokig på dig ;) Hhahaha! Saknar dig like crazy gullet!! PUSS!

2008-12-01 @ 18:15:30
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout
Postat av: Kesti

Hej!

Det är verkligen skoj att läsa om era bravader och inget förvånar när du och Hannah är på gång. Snarare låter det ganska mycket som er stil :)

Vill bara påminna dig tills hemresan att på gammal fornsvenska kallas man ibland "block" för kvarter. "citat; två block till stranden". :)

Ha det fortsatt underbart härliga lillasyster.

Kramar



2008-12-01 @ 20:16:42
Postat av: marielle

ingrid om du inte infinner dig hos mig inom 2dygn så blir jag riktigt jävla förbannad. jag behöver dig & jag vill också toka mig med dig. så du hörde mig: HIT!

2008-12-01 @ 22:02:06
URL: http://marieelle.blogspot.com
Postat av: Anonym

haha, underbar läsning en tisdagskväll ;)

2008-12-02 @ 18:03:50
URL: http://johanberattar.blogg.se/
Postat av: andreas

hörru du du, det var ju minus 5 grader i stilla havet! ;) tänkte ju inte avlida än på ett tag...

Världens godaste och roligaste middag, helt å hållet värt pengarna, lr rakhyvlarna för vissa...

Helt enkelt en bra helg! Fårherårtågå? I'm here!

Kram! =)

2008-12-02 @ 19:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0