12december- Golvprat&Trötthet

Hej alla därhemma!
Mamma&pappa har befunnit sig i Indien ganska länge nu och det känns verkligen att det var för längesen vi pratade, för att inte prata med mamma leder lite vidare till hemlängtan. Jag är trött och skulle offra mycket pengar för en dag hemma vid köksbordet och bara mysa just nu, imorgon är det lucia fast eftersom det inte firas här så blir det nog mest en vanlig lördag och det känns också lite småskumt. Liksom för ett år sen vid den här tiden var det lusselelle upp över öronen och det var supermysigt!
Kvällen igår var mysig och den tillbringades tillsammans med Alexandra&Pizza på köksgolvet i timtal. Jag kommer ihåg ett ganska starkt minne eller kanske ska man säga känsla sen jag var liten. Jag älskade att ligga på golvet mitt i köket i timtal och antingen somna där eller bara vara, man hamnade liksom mitt i smeten bland allt liv. Det var så skönt att bara ligga där och lyssna till alla ljud och allt som hände runtomkring.
Så efter att vi ätit pizzan igår var önskemålet mys på trägolvet, så där låg vi med varsinn temugg och bara pratade . Tills båda hade träsmak i rumpan och då förflyttade vi oss för vidare mys i soffan med öppenspis.
Föressten, kommer ihåg det vi pratade om innan jag åkte att när man ska till USA kommer man lära sig att älska kaffe, svaret på det är: no no no! Jag dricker fortfarande inte kaffe, men älskar starbucks varmchoklad, jag är fortfarande sämst på matlagning och har i nuläget lite småpanik efter som att jag fått kycklingfileér som jag ska ta hand om till kvällen och inte har en aning om hur man handskas med sånna saker. TopNotch med Starbucks, minusgrader med kaffe och kycklignfileér!
Ta hand om er hemma, jag saknar er verkligen och jag saknar er lite för mycket.
Puss&Kram
Ingrid

Kommentarer
Postat av: marielle

& jag har befunnit mig hos djävulens barn & du har befunnit dig hos magsjukans barn, så det är verkligen för länge sedan vi pratade. i miss you.

2008-12-13 @ 11:13:19
URL: http://marieelle.blogspot.com
Postat av: Solan

Goa fina mysiga Ingrid.De så härligt att läsa i din blogg.

Å du varje gång som du känner hemlängtan,,,lyssna och känn,,,,vi finns där runt omkring dig,känner du inte,vi ÄR där hos dig,vi tänker på dig,ofta,flera ggr om dagen.Var rädd om dig

Massor med kramar o kärlek.

2008-12-13 @ 15:23:02
URL: http://m-fors.bloggagratis.se
Postat av: Kesti

Hej!

Lilla godingen, lillasyster, inte ska du ha hemlängtan heller, vi är ju faktiskt ganska nära, en yttepytte flygresa bara. Ha en fortsatt mysig helg (med lite ledigt). Världens bästa Ingrid alla kvällar och dagar....ser med spänning fram emot att höra fortsättningen för hur du ska få loss byxbaken ur karlssons klistret du så frivilligt och helt utan att fundera satte dig i. Kramar och puss.

2008-12-14 @ 00:23:19
Postat av: Elin

Aaah, mys! :)

Vet du vad, man måste inte gilla kaffe (även fast kaffe är supersupergott :P).

Kyckligfiléerna fixar du nog! :P PUSSSS!

2008-12-14 @ 08:32:56
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout
Postat av: Aino

Stackars lilla gumman! Men tänk så här: om man inte hade hemlängtan så skulle man ju inte ha haft något härligt att komma hem till, sedan. Tänk så och känn att du är rik! Dessutom flyger tiden iväg, det går så fort så det är inte klokt. Vi hemlängtar efter dig också. Mary och jag var på teater i torsdags och skrattade så att vi nästan dog. Och efteråt talade vi fina tankar om dig. Kram! /Aino

2008-12-14 @ 10:56:28
Postat av: Elsa

hej du lilla fröken lilasyster:)

du r en tokig o hrlig lillasyster.. om det r till någontröst hade nog ajg också velat o funderat mycket läge innna man löste mysteriet med kycklingfileerna... massa kramar systeryster

2008-12-14 @ 13:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0