Sommarlov

Hemma på promenaden efter att (håll i er) var på fotbollsmatch live med allsvenskan, Norrköping - Åtvidaberg. På en vecka har jag kollat in två fotbollsmatchen och anser mig själv vara proffs.
Räknat matte hela dagen & längtar så oerhört mycket till fredag. Siri och Lisa har lovat att stå med plakat klockan 10.00 när tentan är skriven sen ska helgen bli en enda stor fest!
Gillar det där ordet sommarlov, man har lov, sol & får tillbringa sina stunder med ledighet i sommargrönska med fina vänner. Inser att efter denna sommar kommer jag bli aningens mer vuxen ( aldrig helt då förståss). Slut på sommarlov och istället får fröken Söderbäck nöja sig med semester, får allt någon vuxenpoäng på det.
Minns så väl då man var liten och man fick några dagar innan skolavslutningen följa med på shoppingtur till Mora för att välja ut sommarklänning och nya skor för stora dagen då sommarlovet slog in och lovet kändes då som en oändlighet. Man stod i kyrkan med alla klasskompisar & sjöng för fulla halsar flaggan vajjar på sin stång, lyssna på vår sommarsång, snart så sjunger vi den blomstertiiiid. Så under det där långa sommarlovet tillbringade man timmar med kojbyggande med Emma, tältande, picknickar och äventyr. Fint det där, bra minnen.
Vet inte riktigt vad kontentan var med detta inlägg, jag längtar nog helt enkelt väldigt mycket efter ledigheten. Tycker tiden ska gå både långsamt och fort just nu, långsamt för att jag vill ha all tid jag kan att umgås med människor som kommit att betyda mycket & för att man måste gå och längta i sommar. Fort för att jag också vill tillbringa dagarna med klassen på volleybollplanen med grillande och sommarkänslor!
puss&puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0