Tisdag

05.15. praktik heldag, jag har satt pvk, planerat, tagit venprov skrivit in akutpatient och mycket mer. Det är så overkligt att tänka på att det faktist bara är 1 år och 2 månader kvar tills jag står där som legitimerad sjuksköterska, tiden går så oerhört fort. Ibland är självkänslan på topp, man har dagar då man känner sig bäst i världen och bara vill börja jobba direkt, älskar tiden på sjukhuset och känner hur roligt det är med alla möten som ger än så mycket.  Medan man andra dagar ifrågasätter hur man ska klara att ansvara över 10 patienter, delegera, planer och allting som yrket innebär. Tror dock att jag får gå omkring med dessa känslor några år till, skönt att veta att man inte är ensam om det iallfall :)
Mycket planer som flyger omkring om framtiden ibland, var jag är nästa sommar. Göteborg, Falun, Köpenhamn, Norpan. Eller kanske någon helt annan stans ute i vida värden, bland lejon & tigrar eller vad vet jag, kanske på en fjord i Norge.
Nu har jag självtorkat efter en svettig löprunda så kanske dags att hoppa in i duchen innan det blir påskmiddag med dessa filurer.

Kommentarer
Postat av: Elin

Det är ju helt SJUUUKT att du snart är leg. syrra!!!! Tänk vad du är DUKTIG och BRA!!!!! :D Jag är både stolt, glad och imponerad.

Självklart komemr självsäkerheten och allt växa med tiden, du är ju ännu ung. Ja tänk, ojoj!

2012-03-29 @ 09:18:29
URL: http://hejhenning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0