Midsommar i Narvik

Nu var det exakt en vecka sedan vi klev av bussen i Narvik, möttes av ösregn och släpade genomblöta våra väskor genom stan utan att ha en aning om var vi skulle hamna. På en vecka tror jag att vi alla gjort oss väldigt hemma och vi har blivit en liten familj som trivs väldigt bra. Vi myser, vandrar, jobbar och fortsätter njuta av den vackra plats vi kommit till! I två dagar har det varit strålande sol och då jag slutat efter jobbet har vi gått till havet och solat på både klippor och strand. Jag kan inte uttrycka mig ordentligt med ord över hur vackert det är här och då man går längst det blåa vattnet i värmen och ser bergen som fortfarande är alldeles snötäckta blir man helt lycklig.
Midsommar kom även till Narvik, på jobbet fick flera av mina fina patienter nästan hjärtstopp då de insåg att jag inte ätit Römmegröt så det blev prio nummer 1. Römmegröt på jobbet och på kvällen blev det svensk midsommar med midsommarkransar, sill och potatis och gitarrspelande och sång.
Då internet är väldigt dåligt kan jag inte ladda upp några bilder så ni får nöja er med att föreställa er hur det är här, eller ännu bättre, komma och hälsa på!

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej babe, snart kanske jag borde fixa en ny bloggdesign till dig? :)

Ser fram emot bilder från Narvik!

2012-06-25 @ 16:28:46
URL: http://hejhenning.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Hej fina Elin! Det vore ju helt fantatsiskt om du skulle vilja göra det, kanske rentav en helt ny medan vi äventyrar bortom Sveriges gränser till hösten? :) En gemensam till mig och Erik? puss

2012-06-25 @ 18:21:12
URL: http://ingridlovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0