Dalarna

Jag längtar hem, hem till skogarna för långpromenader med Hektor, sommarstugan med öppen eld och kortspel där stearinljus är det enda ljus som lyser upp rummet med fönstret som tavla över vattnet och himlen, soffan framför tv,n i mammas knä och allting som bara är lycka. Jag önskar väldigt ofta att jag bodde närmare, och ja. Att jag ibland bodde i Dalalandet. Speciellt dagar som idag, när jag och min kära mage blivit totalt osams ( fast tja, önskar mig nog lite hem andra dagar än magontsdagar också). Två tankar för mycket, tentatänk & planering för att få ihop kalendern ger mig magkatarr. Brännande mage, proviva & fosterställning har varit min förmiddag med en snabb tur till skolan. Snart är jag uppe på fötterna igen & med lite mer proviva ska jag piggna till och bege mig hem till Emeliee så ska jag hon och gävlematildan kura ner oss i soffan för myseftermiddag & fika. Det är nog bästa medicinen. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0