perspektiv

Hemma efter första dagen på praktiken och sitter och funderar ut en plan på hur jag på bästa sätt ska hålla mig vaken till iallfall klockan 9 innan jag kommer somna på en sekund. Efter en dags praktik på lungmedicin sitter jag här med så mycket tankar, känslor och perspektiv än jag hade för tja, bara några timmar sen. Lungmedicin, detta innebär cancersjukdomar såsom kol, andra formen av lungcancer även andra sjukdomar som berör lungorna, cytisk fibros, tuberkolos m.m. Kan inte påstå att jag någonsin varit ett fan av rökning, men efter detta inser jag bara hur inte värt det är att drabbas av denna sjukdom.
Morgonen ( för att vara så tidig) kunde inte ha börjat bättre då världens bästa matilda bjuder på skratt med att komma till tåget med byxorna ut och in och det enda man absolut inte får göra med strikta regler på sjukhus: ha på sig nagellack. Vem kommer med knallrosa långa naglar? ingen annan än matle336!
Känns som att praktiken kommer bli 6 veckor av lärdomar, upplevelser, ansvar, känslor och spännande. Jag är redan oerhört nervös för det jag ska göra, samtidigt som jag ser fram emot att lära mig så mycket och våga allt det där som man är nervös för.
Nu ska jag ta itu med lite matlagning (!), lyssna på skön musik & tillbringa resterande timmar i soffan, tjipp!

Föressten, imorse när jag gick upp och det var alldeles mörkt utanför fönstret och ösregnade då jag gick mot stationen kunde jag på något galet sätt inte låta bli att få julkänslor & börja min längtan efter julen!

Tjejen på bilden nedan var den som lyckades med in&ut vända byxor och rosa nagellack på första praktikdagen! 


Kommentarer
Postat av: tilda

ojojoj så fräääääsh alltså! gulledu(L) Snart är det du jag och melissa på tåget till linkan igen:)

2011-09-21 @ 23:09:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0