17 Mars - hejdå rebookskor & brev

Två mindre trevliga incidenter har jag lyckats med den senaste dagen, det kommer ta tid men tids nog så kanske, med betoning på kanske kommer kunna skratta åt det. Min kära reebokskor har haft sin sista tid på Norra Promenaden då jag lyckades glömma dessa på dansskolan, då jag insåg detta skulle Sofia kolla ifall dom fanns där och igår kom hon med den mindre glädjande nyheten. På dansskolan sitter en lapp att allt kvarglömt skänks till välgörenhet!! Alltså, om jag ser någon gå omkring på stan med mina skor så kommer jag kanske inte bli helt överlycklig, men jag får väl hoppas att någon blev glad iallfall..

Så kommer vi till sak nummer 2. Min syster ringde och sa att hon ville att jag skulle skicka ett par nycklar till henne via rekommenderat brev och det var lite halvbråttom, varav jag tänkte att det kunde vara kul att skicka paket till mitt syskonbarn Caesar och adresserar alltså brevet till honom. Dock har ju inte världens sötaste treåring legitimation så vid posten tog det tvärstopp, bibliotektskort, hälsokort, badkort. Men icke, min lillskrutt kan inte legitimera sig och får alltså inte hämta ut varken nycklar eller paket!
Nu har jag precis fått uppdatering att Jonas fått bege sig till skattekontoret och hämtat personbevis till lillen, allt löser sig alltid! Fast jag är ju grymt bra på att lyckas med det mesta. Aldrig mer ett rekommenderat brev till en treåring ;) Jag gjorde iallfall postens dag eftersom de troligtvis aldrig fått ett rekommenderat tilldelat till en treåring, där man både ska hämta ut med legitimation och underskrift!

Nu blir det skriva hygienrapport och sen blir boxning med Lisa!
Puss


Kommentarer
Postat av: Kesti

Hej!

Hahahahha, det var verkligen roligt!, När vi väl fick hämta ut det efter TVÅ dygn!



Attans på dojorna.



Puss!

2011-03-18 @ 09:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0