3december- Hanna, julmys&galenskaper i överflöd

Hej alla därhemma!
Hur ska jag börja detta inlägg när det finns så mycket som jag skulle vilja dela med mig av, det viktigaste av allt: Hanna är här, vi har grymt kul och jag är lycklig, önskar att det aldrig ska bli söndag och att hon alltid ska åka hem så vi kan fortsätta med dessa galenskaper som ramlar över oss i överflöd! Julstämningen har infunnits sig här i USA  och hos mig, igår bakades det lussebullar och kikades på julkalendern, idag var det pepparkakor som stod på listan, julmusik ur högtalarna och första adventsljuset tänt. Fortsättning av dagen bar det av till forever21 med Alexandra, lite julklappshopping och avslut på starbucks med 4 franska tjejer ( tack Jörgen för fransklektionerna som gav mig SÅ mycket!) Visade iallfall att jag kan beställa glass på franska...
Efter starbucks och på hemvägen inträffade det som var pricken över i, grädden på moset och allt det där som inträffar med Hanna, överflödsinträffar! Jag körde och det var inte sådär jättemycket trafik och Hanna hade precis berömt mig för att jag kör bra bil ( med tanke på all den rusningstrafik vi fick klara oss igenom under gårdagen). Iallfall så kommer vi till en jättekonstigt korsning där man ser två infarter då man ska svänga vänster och allting ser lite knas ut. Jag stod längst fram i bilkön och hade massa bilar bakom mig, det var rött ljus och vi satt länge och diskuterade i vilken av de två avfartsvägar till vänster jag skulle ta, varav Hanna med riktigt seriöst och tillförlitlig ton säger: Men Ingrid, det spelar faktist ingen roll, men för att vara på den säkra sidan, så tar vi den längst till höger. Jag litar på denna tjej som har haft körkort i undefär ett år och när det är grönt kör jag på den högra sidan, ser mig om i backspegeln och upptäcker att alla, absolut alla andra bilar svänger på den första avfarten! Vilka slutsatser kan man dra av detta, jag befinner mig på fel sida vägen med bara mötande trafik och fick gasa på utav bara sjutton, göra en otroligt konstigt sväng på en infart som var till för den andra trafiken och efter detta utbröt sånt där riktigt "ontimagenskratt" och tårar. För vad kan dom ha tänkt, alla bilar bakom oss? Vilken idiot är det som inte svänger där man ska, kör ut mot mötande trafik, sedan brassar på med gasen i botten och gör en tvärsväng ut på vägen?! Skulle jag haft en filmkamera skulle detta vara dokumenterat, kanske även preskiberat (eftersom bilen jag kör inte är min egen och att den redan utsatts för mycket i denna amerikan trafik). Så detta förblir min och eran hemlighet forever and ever!
Nu ska jag sova så jag är redo för nya äventyr imorgon och troligtvis vakna med träningsverk för allt skratt, med Hanna i huset kan allting hända och tro mig, då menar jag allt...
Hade Guld!
Puss&Kram
Ingrid


Kommentarer
Postat av: Kesti

Hej!

Det låter mysigt med allt julstöket men vetduvad Ingrid, snart säger jag åt dig att låta bli bilen tills du är hemma i Gärdås igen och då vill jag att du inte kör längre än till Barbro, (möjligen Åshild om du inte tar stora vägen). Snälla rara kööör försiktigt och långsamt och....försiktigt igen!

Stor kram till dig och Hannah som håller jämna steg med dig när det gäller busmåttet.

2008-12-04 @ 11:46:47
Postat av: marielle

åh så underbart ingrid! helt fantastiskt! jag hoppas att du tar dig en tur förbi mig innan du åker till sverige & annars tycker jag att vi bestämmer att du&jag tar en rundresa någonstans efteråt. typ backpacking. vad säger du? jag är på,på,på! :D ser fram emot skype ikväll.

2008-12-04 @ 14:15:07
URL: http://marieelle.blogspot.com
Postat av: pappa

När du kommer hem kåra dotter vet jag vad vi skall göra... Körlektioner massor... Vi skall stänga av bullsjön på vintern o där på isen skall du få åka runt runt till en början, o anna skall få sitta o räkna varven.. kram

2008-12-04 @ 15:26:38
Postat av: Patrik

Iiiiiingrid!! kommer du inte komma hem under jul? shit pommes!! :P Glad och se att du har det bra iaf, glädjer mig ska du veta. Hoppas du fortsätter att ha det så :) Miss u verry much!!



Love Patrik

2008-12-04 @ 18:02:34
URL: http://patrikho.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nämen detta var hemskt att läsa Ingrid! Jag blir rädd! Värre än när en kompis åt dig regelmässigt satt och sa att det var klart bakåt. Detta är ju rena skräckisen. Inte fatta beslut pga kompisar mera, lova! Och skratta inte! Tänk på trafiken!Fokusera!

Aino

2008-12-05 @ 12:21:31
Postat av: Johan

haha Ingrid. kom INTE och hämta mig på flygplatsen! Jag tar TAXI (utan funderingar efter detta)

Och haha varför vill du: "jag är lycklig, önskar att det aldrig ska bli söndag och att hon alltid ska åka hem " haha "ALLTID"

So long!

2008-12-05 @ 16:01:30
URL: http://johanberattar.blogg.se/
Postat av: pappa

som du kör önskar jag nästan att du får magsjuka så du ite kan köra... jag blir skiträdd.....

2008-12-05 @ 18:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0