Berlin

Möts av ett soligt Sverige efter några helt fantastiska dagar i Berlin med fina vänner.
Upplevt kultur, historia, fest & gått helt amok på alla grymma vintage och second hand butiker, analyserat livet, skedat med 3 favoriter, löst våra egna värdsproblem och bara flanerat gatorna runt. Är nog lite förälskad i den staden och bestämt mig för att i mitt framtida liv bli hippie.
Vi har fikat massor och riktigt varit på utflykter runt omkring i staden, petat lite på Berlinmuren och sett ett av Berlins stora koncentrationsläger ( en väldigt känslosam dag). brunchat, typ den bästa brunchen i mitt liv och varit på cafeér som inte är jämförelsebara med Sverige där man kan tillbringa timmar och bara gjort precis allt det som vi känt för.
Skrattat så magmusklerna är mer tränade än någonsin, speciellt efter denna morgon då det var dags att boarda planet, kan tyvärr inte skriva ut vad som hände här på bloggen, men för er som känner mig bättre lovar jag att bjuda på ett skratt. Man kan säga att jag helt enkelt dammade av väskan där mina teaterskills finns undanlagda och såg till att vi kom med planet då vi missat både boardingkort och biljetter, deffinitivt en historia för livet och vi tog oss på planet mot alla odds. För att inte prata om den moderna dansföreställningen Emelie varmt rekommenderade som vi såg igårkväll, första gången att uppleva modern dans & man kan säga att det enda fokus som fanns för oss nybörjare var att fokusera på väggen, bita i läppen och tänka på tråkiga saker för att någorlunda hålla in skrattet bland alla kritiker och duktiga dansmänniskor som var där. Emelie, dansare som hon är förstod oss som tur är och sa att det varit en av de lite mer av en  känslomässig modern dansföreställning och att alla element var med & dansaren visst var lite extrem. Fast någondag när jag får lite mer tid i Emelies danshoods ska jag lära mig att förstå garnystan lindade runt huvudet, kalk och skrik och häftiga steg ( cred för dansarens galna vighet)
Orden bara trillar in på bloggen för att det finns så mycket att berätta, men får nöja oss såhär så ni iallfall orkar läsa hälften. Bilder kommer ikväll. Tack för en resa som kom precis rätt i tiden, var helt grymt kul, härlig och underbar och tack för att jag har så oerhört fina vänner i min närvaro.

Kommentarer
Postat av: Din Emelie

Hahhaha. Åh! Kom tillbaka! Jag skrattar så åt alla äventyr. Puss och tack

2012-03-18 @ 20:58:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0