11januari- Googlebränna&en underbar helg

Hej alla därhemma!
Det finns vissa helger, som är sådär helt underbart bra, roliga, galna och allt som innefattar bra. Detta har varit precis en sån helg, så det kommer bli svårt att printa ner allt men jag ska göra mitt bästa. Sitter här en enorm googlebränna, träningsverk i benen, men dock allting obrytet;) Började fredagen med att försöka hitta upp till bergen och efter timmars med felåkning kom vi äntligen upp till bergen. Vivi skulle försöka komma ihåg var stugan låg vilket inte gick dunderbra och eftersom hon har ungefär lika bra ( eller ska man säga dåligt) lokalsinne som jag så kände hon igen sig överallt och varje gång var det fel. Tillslut hittade vi äntligen till världens mysigaste stuga, med öppenspis, loftsängar i timrat trä och utsikt över hela bergen.
Vaknde på lördag över att vivi med ljudlig stämma försöker väcka mig och då hon väl lyckas ( efter några slag och elaka ord från min sida, dock i sömn) är det dags för backen och ut i strålande sol!
Och dagen kan inte summeras mer än helt underbar, snön var helt otrolig, riktig pudersnö vilket innebär att man bara kunde åka utan att ens bry sig om att ramla för att det är så mjukt, backarna var långa bra och lagom mycket människor. Sen fortsatte dagen med skidåkning, skratt och vingliga stolsliftar över bergen. Åkte upp till toppen av bergen och tog andra vägen ner och jisses snön går inte att förklara!  Ett kort break för mat sen vidare ut i backarna, underbart! Blev ingen snowboard denna gång, så jag väntar på Sälenlektioner sen Johan och jag kan garantera att du skulle ha älskat alla dessa hopp och saker där massa snowboardare och skidåkare flög runt, jag blev nästan för nervös för att kolla på dessa hopp, jisses.
Efter en heldag i backen var det dags för Jacozzibad och innan vi skulle ut skulle jag ta en titt i spegeln, vad ser jag? En riktigt ordentlig googelbränna, haha!  Alla skrattade åt mig under hela dagen och sa att jag var så röd, men där fick jag det verkligen bekräftat...
Vidare för utgång i Vail, men eftersom fröken Söderbäck inte är 21 så var det i princip omöjligt att komma in, det slutade med att vi hamnade på en riktigt "lokal" bar där dom inte fattade varken franskt eller svensk legg och där var det kareokekväll och massa galna människor, så det var skoj:)
Nu är jag hemkommen och benen är fyllda med träningsverk, jag är superglad efter en toppenhelg!
Puss&Kram
Ingrid













Kommentarer
Postat av: mamma

Ingrid..det låter toppen, nya upplevelser och inget om magen, då utgår jag ifrån att det var detta du behövde. Att alla ben är hela uppskattas, jag vet hur det ser ut i Sälen nu under säsong. Har vi vi mildväder och mer än hala backar, du vet hur det kan vara , tyvärr så idag är jag ledig och ska ingenstans.

2009-01-12 @ 09:17:15
Postat av: Anonym

2009-01-12 @ 09:18:07
Postat av: Kesti

Hej!

Det låter helt underbart och fantastiskt och vilka härliga bilder.

Bikini i snön, och sedan varmbad. Vilken härlig helg du har haft.

Kramar

2009-01-12 @ 10:26:29
Postat av: marielle

jag är så avundsjuk :) heja ingrid! skype ikväll? jag kan vara uppe hur länge jag vill för jag är själv & har sovmorgon imorgon!!! :D

2009-01-12 @ 12:00:11
URL: http://marieelle.blogspot.com
Postat av: Hanna

Åhhh ingrid jag är väldigt väldigt väldigt avundsjuk på dig! vilken tooppen helg du ser ut att haft:)

2009-01-12 @ 14:40:12
Postat av: Elin

Åhhhhh Ingrid, det ser verkligen helt sjukt underbart ut!!!!! Åhhh! Lyckos lyckos!!!

2009-01-12 @ 18:07:20
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout
Postat av: johan

Oj du jag tvekar varken på det du skriver eller på din googlebränna! Här i malungskommun är det spörregn och plusgrader i backen :P men lektioner ska det bli!

2009-01-12 @ 21:19:00
URL: http://johanberattar.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilken underbar helg :)

2009-01-13 @ 16:33:37
URL: http://maohlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0