24november- Universal studios

Hej därhemma!
Jag är den lyckligaste människan som går i ett par skor och jag mår så otroligt bra! Mitt huvud är fyllt av intryck och äventyr och LA är så spännande med nya saker som händer varje dag. Kan erkänna att det kommer bli svårt att printa ner vad som har hänt här och det som upplevs!
Precis hemkommen från Hollywood och Universal Studios, sitter i nyinköpt LA tröja och benen värker efter en lång och fartfylld dag med så spännande saker. Universal Studios, stället där desperate housewifes serien spelas in, där Jonny Depp fightats med pirater och där miljonals med Amerikanska filmer tagit sin början. Vi fick följa med på en guidad tur och se hur allting ser ut, vad som man ser på filmer och hur det ser ut där allting spelas in, hur man bygger upp byar, hus, bilar som brinner, flygkracher, allting som vi dagligen ser på tv,n. Hur man skapar vattenfall, gör drukningsscner, skräckfilmer!
På universal studios fortsatte det med en åkttur med simpsons familj, där man fick sätta sig i ett rum och följa med på en hisnande åktur, där jag hamnade i yngsta dotterns simpsons mun och fick hennes spott i ansiktet, vidare till rymden där vi flög med Homer  och sen berg&dalbana ner, lukter, vatten och allting fanns! Efter Simpson fick vi följa med till Mumienfilmen genom en riktig bergochdalbana där allting var svart och runtomkring oss blev vi omringade av krälande skalbaggar, väggar där det blev tvärstopp och allt möjligt. Efter detta en tur till Jurassik Park, och vidare till ett galet hemskt hus ( ett spökhus!). Jag kommer ihåg de gånger jag och Mary varit på Lisebergs spökhus, vi har gråtit, skrattat och båda gångerna har Marys Axlar varit blodiga för att jag tryckt in naglarna i hennes axlar, och efteråt varit fyllda av adrelanin! Självklart tvingade jag med mig Hanna som protesterade högljutt mot spökhuset, efter många om och men gick vi in och det slutade som alla andra gånger. Skillnaden denna gång var att det blev tvärnit på både mig och Hanna då det stod ett äckelhemskt spöke som rusade efter oss, alla tvärnitade ( jag, Hanna och 5 som enbart pratade kinesiska, så vi förstod inte varandra). Vi förstod dock varandras skräck, och det slutade  med att jag blåhöll två av tjerna i ena handen och Hanna kramade om min mage, SÅ RUSADE VI! Det måste ha varit en sån rolig syn, har aldrig träffat dessa människor förut, men genom detta extremt hemska hus höll vi ihop, verkligen ordagrant höll IHOP. Huset blev bara värre och värre och tillslut vägrade alla att gå, så vi stod inklämda i ett hörn, då det väl dök upp två Amerikaner på genomgående tog vi alla tillfället i akt, och sprang efter dom, jisses är det enda ord jag har för detta. Jisses och hjälp vad jag var rädd. Skräckblandad adrelalinskick förtjusning kanske kan sätta ord på detta?
Dagen avslutades med en enorm vattenshow där man fick se alla olika effekter som finns i filmer, hur det brann i skådespelarna, hur ett riktigt flygplan krachade och brann upp ( skådespelarna som var med var tre stycken från CIA, det ni) ;)
Jag tror inte jag kan sätta ord på denna dag, och jag kan inte heller förklara allting som upplevts för då skulle denna blogg vara överfylld, kan iallfall erkänna att jag tusen gånger önskade att jag nån gång kommer stå där i Hollywood, fightas med Jonny Depp, eller ta tagning 1 2 3 bland alla de scener som finns där och tillbringa dagar där bland alla skådisar i Universal Studios, drömdröm, ja det ska jag drömma om inatt! Snälla, byt ut mitt efternamn till Bergman tack!
Tåget på hemvägen var också ett äventyr för sig, och jag har nog fått den absolut roligaste och konstigate komplimangen på mina 19 år. Vi står och väntar på bussen och självklart kommer frågan var vi kommer ifrån, vad vi gör här och osvosv. Denna kille som vi pratar med ville antgligen ge mig någon komplimang eller något, och det som sägs är:

You  have sexy toes!
Jag hade mycket svårt att hålla mig för skratt och vad ska man svara då någon med seriöst ansiktsuttryck säger detta? Så jag tackar för flirten, och tar åt mig av komplimangen;)
Nu ska jag krypa till kojs, vila huvudet, ta in alla saker som idag har upplevt och ladda energi för ny äventyr med Disneyland på shemat! ( bilder är på g!)
Puss&Kram
Ingrid med de sexiga tårna;)


Kommentarer
Postat av: Simon D

Shit va du glider omkring, blir ju bara värre och värre?! jag vill också! haha sjukt kul att läsa att du har det så bra trots att en själv bara blir avis! ;P ser fram emot nästa äventyr! haha Take care!

2008-11-25 @ 07:59:30
Postat av: Johan

Later som du har det heeeelt okej :) det hoppas jag iaf! tjing tjing!

2008-11-25 @ 09:53:02
URL: http://johanberattar.blogg.se/
Postat av: Kesti

Hello ms Bergman!

Det låter helt magnifinkt, vad ni får göra häftiga grejer. Följer med spänning alla äventyren och hisnas med er i spökhuset, chansen att jag skulle gått in där överhuvudtaget är mycket mycket liten....kan man ju nästan tänka ut att ett spökhus på Universal studios i La kan vara snäppet ännu lite läskigare än Liseberg.

Ha det fortsatt härligt.

Kram

2008-11-25 @ 11:02:14
Postat av: Gammelmoster Kerstin

Härligt med dina målande beskrivningar av dina äventyr,väntar med spänning på nästa avsnitt!!!

Kramar

2008-11-25 @ 16:23:11
Postat av: Elin

Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!! Är allt jag kan säga!!! Shiiiiit va kul och hemskt (i spökhuset alltså). Jag skulle tvärdött antagligen. Jag som är så mörkrädd. Ja jisses amalia!

Jättekul att höra om dina äventyr, hoppas du får jobb på universalstudios inom kort, du och dina sexiga tåååår! :D PUSSSSSSSS!

2008-11-25 @ 19:47:04
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout
Postat av: Aino

Nu tycker jag att du ska ta på dej en burkha Ingrid! Det där med tårna låter inte alls bra. Bara en springa för ögonen och hör sen. Inte en gnutta hud mera, du hetsar upp männen, du av alla människor som är så vän och snäll. Var rädd om dej och håll dej till spökena, dom lever i varje fall inte.Som den där, han med tårna.

Kram!

Aino

2008-11-26 @ 08:36:39
Postat av: Mary

Jag vill så gärna vara där du är, med dig och dina upplevelser! Jag kan se din skräck i dina ögon när ni är inne i spökhuset! Jag vill också! Massa kramar!

2008-12-11 @ 21:51:44
Postat av: Mary

Jag vill så gäran vara där du är, vara med dig och få vara med om det du får uppleva. Jag kan se framför mig skräcken i dina ögon när ni var i spökhuset. Jag hade mer än gärna velat vara med! Saknar dig. Massa kramar!

2008-12-11 @ 22:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0