19november- 80 dagar i Amerikat

Hej därhemma!
Igår efter skolan gick jag och Alexandra och pratade lite och räknade ut att jag nu varit i USA i 80dagar och än en gång blir jag lite förundrad över tiden. För ibland så känns det som att jag alltid varit här i en evighet, ja bra mycket längre än 80 dagar. Och ibland känns det som att det var alldeles nyss jag stod där på arlanda med Ainos frukost i handen tidigt på morgonen, vinkade och satte mig på planet mot någonting helt nytt. Ur led är tiden, och vi med den.
Första gången jag drömde inatt på jättelänge, drömde att jag satt hemma med mamma i soffan och kollade på Jordan och efter det gick ut med Hektor på promenad i mörkret våra enorma reflexvästar. Vaknade och trodde nästan att det var sant, att jag hade varit hemma och det var så skönt, att ha en sådär mammaingrid myskväll. Det som rubbade att det skulle varit en sanndröm var den avslutande parten att Jordan Rättsläkare efter promenaden hoppade ur tv,n och skulle göra oss sällskap med alla hennes rättläkarkompisar och ville göra om vårt hus till något sorts laboratorium. Den parten av drömmen har jag förträngt!
Jag saknar mamma.
Sen har jag drabbats av en dunderförkyldning, man kan inte bli smittad över skype va Marielle (!). Halsen svider och gör ont och jag är överlycklig att jag tvingade Johan slutade anväda nässpray så jag tog det och gömde det här. För inatt var det andnöd då fröken Söderbäck vaknade med helt igentäppt näsa, dock något lyckligare då hon hittade det gömda nässprayet! Känns verkligen som att det var något fel timing då det är en dag kvar till LA, men jag hoppas att solen gör att det försvinner!
Igår var det skola som avslutades på Starbucks med Claudia, Johanna ( Tyskland) och den mycket nämnda och topnotch Alexandra! Nu ska jag ta mitt andra glas med c vitamin och hoppas på att det gör dundersuccé så halsontet lämnar mig ifred..
Puss&Kram
Ingrid
Världens bästa mamma, alla dagar&alla kvällar

Kommentarer
Postat av: Elin

Ojojojoj, hoppas verkligen förkylningar inte smittar över skype ;) Lilla stackare. Det känns som om man saknar sina föräldrar extra mycket när man är sjuk, för då vill man bli ompysslad!

Ja tänk att det gått 80 dagar. Unbeliveble! ;)

Hoppas californien blir fantastiskt och att nästäppan försvinner med ett shvssyysh! STORA pussar!!

2008-11-19 @ 21:04:29
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout
Postat av: mamma

Jag är världens lyckligasre mamma med fem undebara bran och tre barnbarn...saknar dig också och myspys i soffan med godis. Snart får du marabou choklad. Du är ju fulllärd på att kurera förkylningar så hoppas på förbättring innan L.A. Och mammor tjatar också var rädd om dig...tycker om dig..hoppasvi hörs innan du åker. mamma

2008-11-19 @ 21:27:20
Postat av: mamma

Kjell ringde så jag fick avsluta. I alla fall tur att din dröm inte var sann, vill inte ha jordan med kompisar i vårt hus. Annras lät det mysigt, men du nu hoppas jag att ni får det roligt i storstora L.A.och Santa Barbara, kan tro att Hannah har lite resfeber, ni kan sms så vi vet att allt går enligt planerna. Vi åker 25 nov.som du vet till Indien, har ni tråkigt får du komma efter. Kramar till världens bästa dotter alltid

2008-11-19 @ 22:23:08
Postat av: Elin

Ingrid! Jag saknar dig! I need you! Skype ikväll? Eller alltså, det blir ju precis efter lunch för dig då!

2008-11-20 @ 11:17:23
URL: http://hejhenning.blogg.se/
Postat av: Kesti

Hej!

Alla tips som kommit om förkylningar är bra, framförallt drick mycket!

Och jag håller med, vänta med att sola till du är lite bättre, jag solade en gång när jag var snuvug i Grekland, fick dundermycket feber och munsår över hela munnen och fick ligga inomhus i flera dagar.

Viktigaste av allt, vi har världens bästa mamma!

Hälsa Hanna och njut av LA.

Kramar i massor.

2008-11-20 @ 16:32:09
Postat av: Sergio Johan

2008-11-20 @ 17:56:28
Postat av: Sergio Johan

Hej hej hej skall bara saga att Juanito numer har en sa kallad blogg och utmärker sig numer som en Blott(gg)are ;)

2008-11-20 @ 17:57:29
URL: http://johanberattar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0