städa, åka & äventyr

Det finns bra listor & dåliga lisor.

Bra listan:
Sol & sommarväder
Impulsivitet
bada
Äventyr
Fina vänner & familj
Regn ( men bara när det smattrar på taket & man kan sitta nedkrupen i soffan med en bra film och varm chocklad)
Glass

Dåliga listan:
Städa
( främst såndär storstädning)
Leta strumpor & vika in kläder som alltid hamnar på golvet när man prövar.
Regn när man verkligen förväntar sig sol
Arga, irriterade och bittra människor

Idag tänker jag bara välja den bra listan och strunta i städning, leta efter strumpor eller vika kläder ( det finns ju sandaler och man får ju en bra översikt av att ha kläderna på golvet). Jag tänker också se till att det inte regnar, vilket det inte gör. Alltså: Sol, sommarväder, äventyr, fina vänner familj, glass.

Den listan bestämmer att jag åker till Stockholm idag efter jobbet och eftersom jag vet att det finns mycket fina vänner i Västervik i helgen meden strålande sol (säger yr.no) och bad med klippor och hav så sticker jag och med extremt tomma plånbok dit på fredag!  200kr på banken så det blir att leva på nudlar, men vad gör väl det sa studenten?
Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0