April

Efter att tillbringat nästan hela dagen i Clinikum där vi gjort alla möjliga moment är jag äntligen hemma på Norra Promenaden, tentan närmar sig så jag antar att det kommer vara lika mycket tid på Clinkan som här.

Igår var det första April och jag historiens bästa aprilskämt gick till min bästa Mary. Poliskonstapel Elisabeth Eriksson ringde nämligen henne angående att jag uppgett henne som målsman då jag suttit i häktet en natt då jag varit aggresiv mot en vakt och kära Mary fick panik. Poliskonstapeln frågade om jag varit aggresiv förut, hade trasslig bakgrund och vem mina riktiga föräldrar var, då jag annars skulle då mer böter eftersom jag ljugit. Jag kunde höra paniken i rösten då mary lämnar mamma och pappas nummer och kommenater som: åh, ingrid kommer ju döda mig nu! herreguud, vad har hon gjort! Det bästa var dock en av kommentarerna skulle säkerhetsställa att hon inte var målsman: Jag, menar du att jag ska vara hennes mamma, jag är ju hennes bästis, bara 22 ÅR! kom från telefonen.
Vi la på och jag slog av telefonen i cirka 20minuter. Då jag slog på den igen hade jag 10 missade samtal från Mary och när jag väl beslutat mig för att ringa upp var det en tjej i panik som satt och kollade tågbiljetter till Norrköping för att komma och besöka mig i häktet och hade ännu mer panik kring att hon uppgett mammas och pappas namn och telefonnummer.

Min älskade Mary, April April!


Kommentarer
Postat av: Aino

Näää?! Och det får man veta på det HÄR sättet! Inget paniksamtal till lilla mamma inte. Fast då hade vi väl varit två aprilsillar, ditnitade av blivande radioteaterapan. För du måste ju ha varit VÄLDIGT övertygande – mogen och myndig – i rösten! Dags att trösta tösen så snart klockan blir så pass att jag vågar ringa. Kram Ingrid!

2011-04-09 @ 05:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0