28 november - Vinterland

" En morgon när jag vaknar är hela världen vit och vi förstår att vintern har kommit hit"
Den sången var min favorit då jag var liten och minst sagt så stämmer det bra, hösten är helt förbi och när jag vaknade imorse så yrde snön utanför fönstret. Det riktigt biter när man går utanför dörren och det börjar verkligen bli kallt. Dock får man se det positivt, det inger en härlig julkänsla och dagarna till julafton är inte långt bort. Sen finns det ju väldigt många mysfaktorer med snön och julen, stan har så mysig julbelysning och efter några timmar utomhus så finns alltid bagarstugan som väntar, ett gammalt hus där man kan fika jättelika kanelbullar och dricka varm choklad.
Nu har jag på mig tre tröjor, raggstrumpor och mössa och ska packa ihop böckerna för att bege mig till skolan för plugg, på en söndag? javisst, hjärtat, omvårdnaden och cirkulationen kan inte vänta.


Pratade två timmar med Hanna igår, den tjejen är fenomenal. Så mycket som jag skrattar med henne, varelse det är över skype i USA eller hemma i Tällbyn. Hon i Norge, jag i Sverige och även över skype lyckas hon få mig att skratta så tårarna rinner. Jag saknar dig ska du veta, så mycket galna minnen tillsammans med dig. Vi kommer helt enkelt få ett väldigt långt liv! Den mest flygrädda tjejen jag träffat som flyger 15h ( utan att kissa) hela vägen till Kaliforinen och väntar 8h på flygplatsen bara för att möta upp mig för att ha världens bästa veckor tillsammans. Tåg, kartor, Disneyland, Universal Studior, you name it.
Skoter i Byråsen, möte med kor längst vägen till sommarstugan, bulor & fångarna på fortet. Impuls Roadtrips och så mycket skratt med så mycket minnen. Du är fantastisk, från tusen skratt och också massvis med stöd från en bästis som du. Jag saknar dig min Hannapanna!

Lång inlägg idag, ni får se det som ett gemensamt för alla dagar jag missat ;)
Puss

Bara ett av många minnen, påväg mot sommarstugan med hanna.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh, underbara underbara du! Jag saknar dig, hela oslo saknar dig och sist men inte minst hela norge.

vi måste ses innan jag åker. du är bäst <3

2010-11-28 @ 12:16:18
URL: http://maketheworld.blogg.se/
Postat av: elsa

Wow vinter låter underbart härligt det :) miss yous sis!! Krams

2010-11-28 @ 18:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0