26januari - Teneriffa, pussar & skratt

Ännu en helt underbar dag, dock inte på Gran Canaria utan på Teneriffa!

Förra veckan stod det på shemat att vi skulle till Loro Parque, en helt fantastisk djurpark med så oerhört många djur och jag kan inte annat än säga att dagen varit så bra.

06.30 blev vi upphämtade för att ta färjan vidare mot Teneriffa och hela dagen startade guld, vi kom till djurparken för att få egen guidad tur där vi fick träffa på gorillor, se pingviner och gå "backstage" på en massa ställen.

 Det absolut bästa av allt var sjölejonshowen som deffinitivt blir ett minner för livet. Då vi kommer för att se showen frågar tränarna till djuren om någon kan tänka sig att pussa på sjölejonen, någonting som alla vill. Sen kommer följdfrågan, vem kan tänka sig att bli genomblöt. Ingen räckte upp handen, men Gustav berättade att DET kunde Ingrid tänka sig att bli... Så sitter vi där på showen och en av tränarna kommer fram till mig för att jag ska få träna med sjölejonet, så jag kastar bollar det den lilla krabaten som den jongelrar med och massa roliga saker. Efter varje sak vi gör så kommer den upp på poolkanten och ger mig en puss, efter sista konsten säger tränaren att jag ska ge sjölejonet en riktig ordentlig puss, vilket jag gör. Och Djuret börjar frusta och skaka på huvudet och med hela sin kraft skvätter han ner mig med iprincip allt vatten som finns i hela bassängen. Det är nog den absolut största diss jag fått! Skrattde så tårarna rann, söta små djur det där.

För att summera dagen har den varit helt underbar, att se delfinerna och alla dessa konster och vara med om så mycket. Livet är helt enkelt underbart:)

puss&kram


Kommentarer
Postat av: Emma

Hahaha, uunderbart! :)

2010-01-26 @ 23:37:48
URL: http://emmaelinahedin.blogg.se/
Postat av: Elin

Hahaha! Jag kan se det! Ingen passar väl bättre till sånt än du Inkanskinkan! :)

2010-01-27 @ 05:17:36
URL: http://hejhenning.blogspot.com
Postat av: Åshild

JAG pussa inte sjölejonen,men en härlig park är det.KRAM.

2010-01-27 @ 17:17:15
Postat av: mamma

Och inte blev set någon prins där heller...men goapussar ser det ut kram mamsen

2010-01-27 @ 21:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0