Shoppingtur till Palma & Roadtrip längst nordvästkusten

Intro veckan rusar fram och jag har haft ett par fantastiska dagar. Första Roadtrip tog oss västkusten där det finns så mycket att se och så mycket att uppleva, med karta och bra musik vi börjat Pollenca och Formentor-halvön upp till den nordligaste spetsen av Mallorca. Det blåste ganska bra där vi stod på toppen och hänsyn till den klara blå havet, sol, berg och små stränder var fantastisk.

Vi stämde in på alla möjliga ställen och besökte Lluc, klostret och åt lunch i Puerto Soller och skicka till oss var kartan faktiskt ganska rätt och ännu längre till La Granja, ett fantastiskt hus på landet där allt är sparat där vi kunde se allt sedan före den tid & med bevarade vardagsrum, kök och ner i källaren hade att se hur man gör vin. Kommer ni att Mallorca är detta ett måste plats att besöka när man hamnar tillbaka i tiden och verkligen fastna i den där känslan när man går runt på gården.

Efter detta beslutat att stoppa kartan är fel och fortsätta på skattjakten var en total terrängkörning, Vi hamnade i de små byarna absoluta mitt ute i ingenstans och vägarna var så liten att det bara skulle kunna passa en bil, överallt möttes vi av får, åsnor och de byar vi kom fram till var faktiskt riktigt fin (även om vi inte hade en ledtråd där vi var). Efter några timmar var vi äntligen hamnat i Andtrax som var en av punkterna på kartan där vi strosade runt i hamnen och fick reda på att vi hade frågor, även om det här stället var fantastiskt.

Nästa dag var vi Shopping & introdag i Palma och är huvudstad vackratse jag sett. Jag trodde att Barcelona var vackert här och allt är i exakt samma stil och mer fantastiska byggnader. Allt är gammaltoch & konserverade hela tiden nya små gator med en blandning av stora till små butiker. Litet mysigt café med nybakade kakor och som gör denna stad är full av massa blandade dofter.

Mallorca är helt fantastisk och jag skulle kunna skriva en enorm mängd av allt som jag upplevt redan, men du kommer klara av att läsa hälften. Jag njuter varje dag!

Nu ska vi förbereda Sea Club som våra första gäster på lördag, jag tränar gymnastik & mini disco på kontoret och vänta tills första barnet och gästerna anländer!











Kommentarer
Postat av: Gukuholen.

I går försökte jag o mitt ressälskap att komma i väg till Blåkulla men vi hadde nog inte rätt ramsa. Elsa skulle nog ha varit här o hjälpt oss det är hon som har ärfarenhet frän förr....det får bli fisketävling i dag m samma sälskap.Skönt att du trivs o mår bra. GLAD PÅSK¨¨KRAM'¨¨

2010-04-02 @ 12:43:00
Postat av: Elin

Åhh vad otroligt härligt det låter. Vi tar en semester dit någon sommar va?

2010-04-02 @ 15:13:40
URL: http://hejhenning.blogspot.com
Postat av: Kesti

Hej!

Det kåter helt enkelt jätte bra och det är toppen att läsa om dina utflykter och allt på gång.

Ha det toppen och hälsa alla minisarna med några fina danssteg. Go Lollo och Bernie!



Kram.

2010-04-04 @ 13:57:34
Postat av: mamma

Jag vill också vara på Mallis..synd att inte kvasten tog mig dit...

Kram

2010-04-04 @ 20:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0