5mars- Det där med att vara tillbaka i Sverige

Hej!
SItter här, precis nyvaken och tänkte att jag skulle printa ner ett litet inlägg om gårdagen medan jag kommer ihåg. Tänkte berätta lite om den där ovanan med att faktist vara hemma igen och de där sakerna man inte riktigt kommit in i än. Hade en riktigt mysig dag med Kesti och Caesar i Halmstads stad igår med fika, shopping och massa mys. Skillnaden, den stora skillnaden mot USA är dock att absolut alla förstår vad jag säger. Eftersom jag vanligtvis inte är speciellt ohövlig eller säger elaka saker, så tror jag att jag passade på lite i USA ( inte snällt, jag vet!). Det var så roligt att säga saker i vetskapen om att amerikanarna inte hade en aning om vad jag sa.. Och det är ungefär lika svårt att ställa om sig om, som det är med jetlaggen. Tre incidenter inträffade igår i Halmstad stad.
1: Det kommer ett gäng tonårskillar runt 15år och en råka gå in i mig lite, varav jag överreagar något och utbrister: MEN VILKA IDIOTER!
2: En dam med ohyggligt ej tilltalande pälsjacka kommer gåendes på stan och jag säger till Kesti. MEN FY VILKEN FU, oj just ja, jag är i Sverige och alla förstår mig! ( kom på mig i sista sekund)
3: Det absolut värsta utav allt! Kesti och jag går på trottoaren och jag pratar med Amanda i telefonen, så kommer det en man med blindkäpp och råkar nästan gå in i mig, varav jag utbrister högt och tydligt: HOPPSAN, JAG KROCKADE NÄSTAN MED EN BLINDIS!
Jag tror att både jag och Kesti höll på att sjunka under jorden under punkt nummer 3, allt detta för att jag inte riktigt kommit in i det svenska språket ännu! Så förlåt alla individer i Halmstad som jag igår lyckades förolämpa på ett eller annat vis! Skärpning på fröken Söderbäck, haha!
Fortfarande njuter jag av fulla muggar, myser med en helt fantastisk Caesar som jag fortsätter att lära mina trick. Jag vet inte hur uppskattat det var då vi igår satt på café och Caesar sitter med händerna fyllda med gul mango&persika pure, jag har precis lärt honom var huvudet sitter och säger: Caesar, var är huvudet. Caesar lyfter nöjd på armarna och ger sig själv en ordentlig klapp på huvudet! Jag blev badansvarig denna kväll, fast dock blev det Kesti som tillslut fixade att trasslet till hår på kisens huvud blev shamponerat.
Nu ska jag äta lite frukost och njuta ännu en svensk härlig dag! Ej att förglömma fick jag skypa med fröken Godtman igår, VI skypade och behöver jag säga att det var bäst&att jag saknar henne? Augusti är faktist ganska nära!
Puss&Kram
Ingrid





Kommentarer
Postat av: Moster på Frösön

Märkte du att jag tagit bort Gammel från moster?? Känns bättre så. Skönt att du är hemma igen, förstår om det var jobbigt att ta farväl av alla vänner.Jag har alltid tyckt att det varit jobbig när man t.ex. bytt jobb, jag har förvarnat om att jag bara försvinner... Hur skulle det vara om ni försökte med malungsmål i stället för svenska när ni är ute på stan??? Skulle säker fungera lika lika bra som svenska i Denver.... Kram till både dej och din storasyster från Moster Kersti

2009-03-05 @ 15:22:40
Postat av: A part of VI, you know

Kul att du fortsätter blogga babe. Kommer du göra det även när du är back on track med livet? Eller förblir detta en blogg som bara handlar om det som varit och inte skrivs något nytt i? You have to tell me if you're gonna start to write somewhere else 'cus I bet I can't live through the day without reading about what's going on back in Sweden. Haha, men fasiken, nu blev det ju engelska, du vet hur det är ;) Kuuuuuuuuuuuuul med dina uttalanden. Du är inte lika fin i kanten efter att ha spenderat ett halvår med mig och Linis hihi. Vi har gjort dig gott (och säkert en jäkla massa ont också hahahahah) Tack för ditt mail, det gjorde min morgon. (SE; DET ÄR INTE EN GIGANTISK KOPP LATTE SOM GÖR MINA MORNAR LÄNGRE!!!!!! Can you imagine?????????) Ha världens bästa dag. Jag skall försöka att inte smälta bort här i Denver^^ hetta it is. Men snart kommer kallare väder så man får passa på att njuta medan man kan duvet. And i missimiss you, ingen större nyhet men jag kommer aldrig kunna sluta skriva de orden i alla fall. 'cus I really, really dodododododo. Pussis!

2009-03-05 @ 17:53:51
URL: http://plymis.blogspot.com
Postat av: Elin

Har läst båda dina senaste inlägg med ett litet leende på läpparna. Längtar så sjuuukt mycket tills jag får träffa dig, seriöst, vi måste fixa en helg då DU kommer HIT himla snart, okej??!

Jag kan verkligen förstå att omställningen är svår, tycker det är svårt bara man varit utomlands någon vecka!

Kul att du fortsätter skriva darling! PUSS!

2009-03-05 @ 18:34:57
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout
Postat av: malin

Hahha, punkt 3! Det är ju fantastiskt! Det roligaste av allt är att du faktiskt sa just "blindis" också, hahah! Du är så söööt!

2009-03-06 @ 20:56:17
URL: http://maohlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0