19januari- " Det finns inget bättre sällskap än oss"

Hej alla därhemma!
Det är konstaterat, sant och mycket bra, att det finns inget bättre sällskap än oss. Efter ännu en fullspäckad helg med äventyr sitter jag här och ska försöka blogga ihop lite om allt som hänt och vad vi har gjort. Fredagen tillbringades hos Alexandra där planen var utgång, men efter att ha ätit tacos och trötta hamnade halvsovandes i fotöljen stupade både jag, Alexandra och Lina i säng. Jag har hört det hela helgen och jag tror inte att dom kommer sluta skratta över mina sömnäventyr då jag mitt i natten börja föra en konversation med en tyst Alexandra: "ALEXANDRA! are you coooooold? schhhh be quiet! "Så hade det pågått i flera minuter, både Lina&Alexandra hade varit knäpptysta men jag pratade ljudligt på.
Lördagen tillbringades på Cherry Creek med shopping, mys och ännu lite mera shopping och jag fällde kommentaren som gjorde oss kända på Levisbutiken. Lina hade prövat litervis med jeans och då hon kom ut ur provhytten med ett par andra Levisjeans, stod personalen och kikade och jag frågade Lina ifall det var Levisjeans... På en LEVISBUTIK! haha, dom gick skrattade därifrån och vi hörde dom säga att "det där var faktist riktigt kul" . Så vem vet, kanske får vi rabatt nästa gång;)
Söndagen var helt underbar och ännu en dag som inte går att beskrivas i ord hur bra den var, Winterpark i strålande sol, 20 grader i backen och helt fantastisk snö, utsikt och framförallt fantastiska vänner. Jag åkte skidor och avslutade dagen med min snowboarddebut, vurpade mig neråt och vi var sist kvar i bergen, just nu sitter jag här och önskar att jag hade haft en kudde med mig som rumpskydd! Jag kan inte sluta förundras över hur vackert det är, att sitta i stolsliften och se ut över tavlan med bergen, solen och den blå himlen, det går inte att beskrivas. I bilen på vägen hem kunde vi inte annat än att konstatera att " det finns ingen bättre sällskap än oss" ;) Efter en underbar dag bar det vidare till Alexandra för myskväll och idag en riktigt härlig vårdag i 20graders värme och shortsväder ( kan ju bara tänka mig hur varm sommaren kommer vara). Köpte lunch och satte och i parken tillsammans med lilla Axel och dagen tillbringades i solen!

Nu ska jag städa rummet, ducha och ladda för en god natts sömn!

Tack för alla matråd och imorgon sätts jag på prov i 2 veckor framöver, känns som att jag ska ha ett matteprov i Algebra. Börjar iallafall med moster Kestis recept så bloggar jag om spisen, plattorna och maten är i behåll!
Puss&Godnatt
Ingrid














Kommentarer
Postat av: Kesti

Hej!

Vilken underbar helg det låter som att du har haft. Det känns stolt att du bland alla matkunniga damers matips, väljer plastsmältarn i kökets matkunskaper. Kan det vara så att vi utgår fram samma fantastiska nivå av kokkunskaper. :)

Ha en härliga vecka, satsa på att huset får äta vad köket bjuder!

Kramar.

2009-01-20 @ 10:32:30
Postat av: marielle

åh så roligt du verkar ha det:) jag undras när vi ska tajma skype darling? jag saaaaaaknar dig.

2009-01-20 @ 11:52:03
URL: http://marieelle.blogspot.com
Postat av: alexandra

typ bästa dagen någonsin med järngänget? HAHAHA



det där måste vi göra om snart igen



men smakar det så kostar det, värt varenda krona dock! åh, jag vill åka nunununu



puss på dig!

2009-01-21 @ 16:41:37
URL: http://plymis.blogspot.com
Postat av: Elin

Åhhhh! Fy vad härligt. Jag hoppas på liknande väder när jag ska på sportlovsläger v. 8 :)



Jag har INGRIDABSTINENS! Vi måste verkligen tajma en skypedate som funkar!! Men jag kan många kvällar nu framöver, så jag ska hänga vid skype och hoppas! :)

2009-01-22 @ 10:50:20
URL: http://hejhenning.blogg.se/
Postat av: lisen

Hej ingrid om du skickar din mailadress så ska du få några förslag på maträtter. Kram i massor Engmalms

2009-01-22 @ 21:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0