16januari- Istappar till fingrar&ett iglohus

Hej alla därhemma!
Här sitter jag, påpylsad med underställ, tröja över det och en ännu varmare tröja över det. Dubbla strumpor och raggsockor över det och fortfarande fryser jag i hela kroppen. Sover alltid i min rosa fleecepyamas pyamas, plus två täcken och filt här och det brukar vara någotlunda varmt, men då jag vaknade imorse kände hela jag mig som is! Upp för att kolla termometern, som står på 8grader, vilket nog är det kallaste inne i huset. Vanligtvis brukar det ligga runt 13-14grader, men idag var det verkligen IS! Det som har hänt är att värmen slutat fungera, så nu väntar vi på att någon ska ta tag i det och jag hoppas att det är illa kvickt!
Cherry igår, starbucks och massa mys med fröken Alexandra idag så styr vi kosan till henne för att ladda upp för en riktig myshelg!
Annars då, jag tänker inte tänka på att jag har halvt panik över att jag måste laga middag två veckor framåt, jag tänker inte tänka på att måndagen kommer börja med brända stekpannor, rök och brand i ugnen och att jag inte har någon matfantasi.  Jag menar i Falun levde jag på gröt i 3år, men antar att jag inte kan laga gröt till hela familjen i 14dagar??Lisen, Astrid, rädda mig ur denna knipa! Ingen panik, ingen panik, ALLA PÅ EN GÅNG
Puss&Kram
Ingrid

Bilder som väcker minnen&litervis med kärlek

 

Kommentarer
Postat av: marielle

pannkakor? spagetti är inte särskilt svårt att koka. koka ägg till. då får de proteiner & kolhydrater. eller så kan du göra varma mackor? eller kanske köpa något färdiglagat & värma? pizza? makaroner. potatis. broccoli. steka fisk? pam-pam som rebeca brukar säga, lite på ena sidan & vänd. jag saknar dig galet.

2009-01-16 @ 22:41:25
URL: http://marieelle.blogspot.com
Postat av: mamma

Nu fick du lite tips av Marielle, själv har jag gjort blomkålsgratäng med skinka inte heller svårt,

Astrid och Kjell är i Marocka så däe finns inte mycket hjälp att hämta, Lisen kan allt om mat. Här

är har vi - 20 idag så jag eldar och har varmt och gott, låter förfärligt med så kallt...du får hyra in dig hos någon under helgen där det finns lite värme..jag menar någon kompis som tex. Alexandra kramar till er

2009-01-16 @ 23:15:14
Postat av: Kesti

Hej!

Det låter ucsh att ha så kallt i huset, som att bo i en igloo, fast det är nog varmare. Det är väl det som är bra med matlagningen, det brukar bli varmt vid spisen, sätt på ugnen och alla plattor och vattenkokarn så får du nog nog temperaturen.

Satsa på att koka potatis, ris eller pasta med färdiggrejer till, bara att steka på lie lagom värme.

Ha en härlig helg med dina kompisar. Kramar



2009-01-17 @ 00:20:57
Postat av: Gammelmoster på Frösön

Tips 1: Köp en färdiggrillad kyckling, skär köttet i bitar och lägg ner i t.ex tomatsås, finns säkert massor av olika såser som kan passa. Gott till både ris och pasta, lätt som en plätt.

Tips 2: Fräs ca 500 gr. skinka eller cassler(tärningar eller strimlor) och sedan en purjolök, lägg i form, vispa 3 dl grädde och blanda med 1 dl ketchup, lite vitpeppar. Bred grädden över skinkan o purjon, 200 grader ca 20 min. Också gott både till ris o pasta.

Kram och lycka till



2009-01-17 @ 10:08:41
Postat av: Aino

Ja gör ett storkok potatis och ha det som bas i tre dar, 1. fiskpinnar el dyl 2.stekta ägg o korv bacon 3. mosa resten, koka ihop med purjo, tillsätt grädde, buljong o ost o mixa = god soppa. Stackars barn i ett kylskåp! I Enköping är det kallt ute men varmt inne så som det ska vara, hälsa amerikanerna det. Kram! /Aino

2009-01-17 @ 10:18:18
Postat av: Gammelmoster på Frösön

Försökte skicka ett par middagstips men vet inte vad jag gjorde för fel, det bidde inget, du får dom som mail i stället. Skickar det här bara för att se om jag lyckas få iväg det!!

Kram

2009-01-17 @ 10:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0