8februari- Tjejen med dollarbyxorna, datamirakel&vilse i Denver

Hej!
Ännu en helg har rusat fram, behöver jag påpeka att det är ännu en underbar helg med nya äventyr och tom plånbok för både mig, Lina och Alexandra. Lina har "övertrackaserat" sitt konto, Alexandra dubbelbetalade sin jacka i bergen och själv försvann de sista pengarna till bensin och en vanilla roiboos, så nu laddar vi om för nästa fredag!
Fredagen tillbringades med Alexandra, Lina och hennes mamma på sushirestaurang,  eftersom bussen kom sent och tåget gick i snigeltakt sprang jag sista biten till sushin och hoppade faktist det råa denna gång och tog kycklig istället. Vidare mot Broomfield med övernattning för att åka upp och shoppa i bergen på lördagen, jag och Alexandra delade rum och det slutade som det alltid gör:
Godnatt, nu SKA vi sova, shhh. tyst nu då, jag kom att tänka på en sak, okej GODNATT, menduuuu, en sak till. Så höll det på i några timmar innan vi tillslut somnade för att bli väckta av Lina 8 nästa morgon, i bilen fick jag mitt första lyckorus för dagen. Linas mamma Helle hörde rykten över atlanten, om det bästa jag vet, 2 stora chokladkakor väntade på oss och tog slut på en sekund, underbart! ;) Shopping Shopping och ännu mera shopping i bergen, skor, chinos, tröjor och mat på chipotle.
Kvällen tillbringades i mitt hus tillsammans med chips, Alexandra och en skrikande tom plånbok och det är detta jag skulle jag kalla mirakelkvällen. Det börjar med att jag ska tömma min skidjacka och hittar 40dollar i innerfacket (ca 300sv!). Sedan skulle jag visa min gamla dator, som efter 1 vecka i USA helt gav upp ( i denna dator fanns halva mitt liv) varav jag slår på datorn och den fungerar, gammal musik, bilder, arbeten, ALLT! ohh, villken kväll. Vi bestämde oss för att somna tidigt, vilket även denna natt misslyckades. Ingrid lyckas bli otroligt övertrött och då vi släckt och det är mörkt i rummet, upptäcker vi att våra pyamas blixtar när man rör sig, framförallt Alexandras. Så om man drog på hennes ben såg det ut som ett riktigt åskväder, medan min pyamas inte alls lyste lika mycket. Är man övertrött kan detta bli otroligt roligt, och även denna natt blev en natt fylld med pannkaksord! (kan inte förklaras på annat sätt)
Söndagsshopping på Forever, men jisses vilket äventyr att ta sig dit. Vägarna i USA saknar helt likheter med Sverige, allting är motorvägar, minst 5 filer och alltid miljoners med bilar. Åker man fel, tar fel exit så är man helt borta och det är nästintill omöjligt att hitta tillbaka. Jag och Alexandra beger oss iväg, ut på den största motorvägen och ska av på exit 226. Medan vi sitter där och pratar så missar vi avfarten och inser att vi är totalt vilse, får svänga av på en tullväg och efter många försöka ta en emergencygenväg för att komma tillbaka ut på motorvägen och hitta fram. Jag ser så mycket fram emot svenska kartor, svenska vägar där man iallfall vet att man på något sätt kan hitta tillbaka. Jisses Amerikat, era vägar är inte att leka med!
En underbar helg, med underbart sällskap och ännu en helg med tränigsverk för allt skratt!
Puss&Godnatt
Ingrid













Kommentarer
Postat av: Elin

hahhaa jadu ingrid din lilla shoppingtok! Du verkar ju ha kul så jag är glad ändå! :D PUSS på dig!

2009-02-09 @ 07:44:01
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout
Postat av: mamma

hej dotter

Som vanligt har ni lika kul, vad ska du roa digmed när du kommer hem till Gärdås och varit hemme en vecka hos mamma,,,,vad vi har hållit på med en vecka är då inge trevligt,,,nu är vi trött på magbaciller, Johanna ringde och Oliver var sjuk igen...kram mamma

2009-02-09 @ 10:19:48
Postat av: marielle

ingrid HUR ska du få hem allt det där över atlanten? det undrar då jag. planet kommer att ha svårt att lyfta tror jag. jag vet att jag sagt det förut men jag säger det igen: JAG SAKNAR DIG!

2009-02-09 @ 11:10:55
URL: http://marieelle.blogspot.com
Postat av: Helle

Hej hej!

Denna helg var verkligen kanon , det var gott att få träffa dig och Alexandra , så nu vet jag att Lina verkligen har det kanon med er som kompisar i Denver.

Skrattat har jag verkligen fått göra i erat sällskap =o)

OCH min plånbok är förfärligt tom men denna helg var värd alla dagar denna månad som blir att leva på vatten och knäckebröd ;P

Kram kram Helle

2009-02-12 @ 11:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0