26februari- Garden of the Gods, fantastisk och ännu bättre

Hej alla därhemma!
Ännu en helg har susat förbi, en helg som har varit ( har ni hört den förut? ) helt fantastisk. Fast den här helgen är en sån helg som slår många andra dock eftersom jag fått uppleva så mycket vackert att det är lite svårt att ta in. Fredagsmys tillbringades på mys restaurangen max med 3 riktigt hungriga magar, ni vet när man är sådär hungrig att man gör och äter nästan vadsom för att fort stilla hungern. Då vi kommer till Max är där 45 minuters väntetid och lika lång tid på allting runt om, vad gör man då för att hitta en nödlösning? Eftersom vi envisades med att vi skulle äta på Max, men samtidigt höll på att hungra ihjäl fanns svaret på andra sidan gatan. En stor skylt där det stod: Konstgalleria, nyöppnat. Lyckan var total och det enda som fanns i huvudet var att det borde finnas någonting ätbart. Så där stiger vi in, tre svenska tjejer, i mysbyxor och stora dunjackor, tillsammans med uppklädda fina amerikaner. Vilken kontrast det blev, vi försökte verkligen passa in, vilket inte fungerade så bra eftersom alla tittade väldigt underligt på oss. Fast nog mättade vivåra magar för stunden, där fanns m&m,s, ostar, kakor, bröd, vin och mycket därtill! ;) Mycket trevlig appertizer, i vetskapen om att vi aldrig kommer se dessa människor igen, så otroligt roligt. Efter halvtimmen där inne var vårat bort ledigt, och det blev en superhärlig kväll.
14februari, alla hjärtans dag blev en helt fantastisk dag med så mycket intryck. Klockan ringde tidigare än tuppen och 9 var vi uppe redo för att besöka Garden of the Gods dit jag och Alexandra bestämt att vi skulle åka. På första försöket körde vi rätt efter våran map och något nöjda då vi närmade oss målet. Så underbart, så vackert och så mycket mer ( ni kommer förstå på bilderna, som inte ens är i närheten av verkligheten). Hade med oss fika och gick omkring och vandrade i strålande solsken med lite bitande kyla i kinderna. Jag vet att jag sagt det många gånger, men det var verkligen fantastiskt!  Detta ställe var en gång i tiden ett ställe där alla indianstammar levde och innan det alla bergen bildades så var det fyllt av sand som sedan genom hav och jordens förändring byggts upp till stora berg, helt otroligt vilken värld vi har.

Hemmåt igen ( hittade även denna gången rätt), för ett försök till utgång och jag tror att vi drar ett streck över hur kvällen avslutade, stess, fix, skratt och ett väldigt komiskt och typiskt Alexandra&Ingrid slut, haha! Men vi är nöjda, visst är vi?! :)
Söndag blev en riktig mysdag, så även denna måndag. Fika på Devils food, Wash Park i sommarvärme och framförallt skaffade vi oss ett minne, av tiden här och känslan av att ha funnit en helt underbar vän. Ett armband, som kommer följa med överallt och som varje dag kommer ge mig en liten påminnelse över en helt fantastisk människa som blivit en underbar vän här på andra sidan klotet. Tror inte det kan förklaras bättre än så.
Nu ska jag krypa till kojs så jag är något piggelin för morgondagen!
Puss&Kram
Ingrid












Kommentarer
Postat av: Anders L

DU! :D jag skulle inte ha fått lösenordet av dig nyss! För jag blir ju bara så avundsjuk när jag läser och ser bilderna! :D :D

2009-02-17 @ 09:21:58
Postat av: Anonym

Hej!

Det var verkligen så fantastiska bilder som du beskrev, vilken härlig natur och upplevelse. Armbanden var jättefina, tänk att du skulle hitta en sådan vän på andra sidan klotet som dessutom kommer från den här sidan av klotet. Det är ju fantastiskt.

Ha det så gott.

Kramar

2009-02-17 @ 21:44:13
Postat av: Kesti

Hej!

Det ovan är postat av mig.

Kram.

2009-02-17 @ 21:47:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0