20februari- Höjden av otur&fredagsmys

Hej alla därhemma!
Här sitter en något piggare Ingrid än den som senast skrev, blev en influsena som inte alls varit rolig men nu är jag på benen igen och laddad för fredag! Hostar gör jag fortfarande och jag skulle inte förvånas om det hördes ändå bort till Florida. Glad att jag tvingade Johan att lämna sitt nässpray här innan han åkte till Sverige för att han nästan var beroende. Så tack mig själv för en god insats ( både för han och för mig!).
Det finns ett talesätt som kallas höjden av otur och jag vet inte om jag lyckats drabbas av det idag? Det är så komiskt att jag måste berätta om det. Fortfarande lite trött i kroppen efter sjukan så är jag inte riktigt världens mest piggaste människa, men iallfall idag så skulle jag vara duktig och städa köket. Överbelamrat av disk i diskhon som jag skulle sätta in i diskmaskinen, och redan efter första tallriken har jag lyckats.När jag ska sätta in den känner jag hur det känns som att någonting skär till i pekfingret och på en sekund är det blod överallt ( nivet ju hur mycket det blöder i fingarna). Det finns två knivar som står i bestickstället, annars är det helt tomt i hela maskinen, jag lyckas såklart svinsha fingret rakt in i den vassaste kniven. Blev ett jättejack med massa blod, så nu sitter jag här och har precis bytt det femte knallröda Lighting McQueen plåstret och undrar om det någongång ska ta slut. Kanske borde satsa på att byta ut McQueen till Shrek i nästa omgång, vad vet jag..Lite typiskt, lite komiskt, men framförallt superklantigt!
Ikväll blir det fredagsmys och imorgon Idaho Springs då vi ska iväg och bada i varma källor ( och ja Simon, dom är supervarma, MEN man badar i dom, haha.)
Snart, väldigt väldigt snart befinner jag mig på svensk mark, äter svenska pannkakor, pussar på Falun och myser med alla därhemma på heltid! Kommer dock sakna ihjäl mig efter livet här och en underbar tid med miljontals upplevelser.
Puss&Kram
Ingrid


Kommentarer
Postat av: Aino

Välkommen hem Ingrid! Usch det där med kniven känner jag igen; "hon har en kniv" skrek min bror när jag var två. Han försökte ta den ifrån mig. Vägrade släppa så klart. Blodet rann. Som husmor: "hon har en kniv" skrek barnen. Men innan Gunnar hade hunnit fram: blodbad igen. Det är stressen Ingrid. Jag har inte skurit mig en enda gång sen jag kom hit. Det är helt rätt att du kommer hem. Kram! /Aino

2009-02-21 @ 09:06:00
Postat av: Elin

Men Ingrid, skärpning, influensa och blodiga skador? Tur att du kommer hem snart! Jag saknar dig som tusan ska du veta! PUSSS!!

2009-02-21 @ 21:23:15
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout
Postat av: Kesti

Hej!

Det ska bli gott att ha dig i krokarna snart, förmodligen jetlegad med vajsing på dygnsrytmen men vad gör det när världens bästa Ingrid snart är hemma.

Se upp för vassa saker och ät med sked och gaffel på planet.

Kramar.

2009-02-23 @ 20:00:59
Postat av: Britta

Kanske en scoutvistelse vore något inför sommaren. Där får man lära sig både ett och annat som kan vara bra inför nästa resa. Kramar i massor och välkommen hem!!!! Britta

2009-02-23 @ 20:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0