19december - Jul & värme

Hej på er därhemma!

Här kommer en liten uppdatering från Gran Canaria. Sitter på kontoret och ska snart hem för att se på ännu en gyserfilm (!) och imorgon startar har jag service, efter det här ska jag och Camilla iväg och obsa Submarine adventure, så då blir det ner i havet!

Fortfarande massor av saker att lära och på så fort jag lägger huvudet på kudden somnar jag. Dock kan vi ju inte låta bli att ha skräckfilmskvällar, någonting som aldrig slutar bra. Ni som känner mig vet ju att jag är livrädd för sådant, så även min kära rumskamrat. Så numera delar jag & Camilla på ett och samma rum eftersom ingen vågar sova ensam. Fast idag ska vi försöka flytta ut igen när vi röjer lägenheten...

På kontoret är det juleträd, glitter och i våra fack ligger lite varje dag. Kan ju inte påstå att jag har så väldans mycket julstämning, men man kan ju inte bli annat än glad då en gäst idag erbjöd mig att få ta över deras julgran eftersom jag skulle fira julen här! Ska nog gå fint :) Julfest på måndag som både PLI & PUR är riktigt laddade för.

Puss på er där hemma & en extra till Världens bästa mamma

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej bästaste Ingrid!



Glad jag blev när jag såg att du gjort en update. Alltid lika spännande att se vad som händer där borta ju. (Varför får jag lite vibbar á la marsnollnio?????)



Ang. julkänslan kan jag ju säga att den inte är speciellt mycket större här. Nåja, vi har snö och massa minusgrader men tja...det behöver ju inte innebära så himla mycket jul med tanke på att julen inte brukar vara vit? Idag har jag knatat på stan och försökt handla julklappar. Varför är jag alltid så sen för? Blev inte många inkammade men det är bara att påt i morgon igen. Saknar USA-utbudet. Sverige suger.



Helt säker på att du kommer få en helskön jul där borta. Som vi sade förra året; julen skall man fira hemma resten av livet så lika bra att passa på att njuta av erfarenheten.



Hoppas vi kan pratas på Skype snart. Jag saknar dig vännen!



Puss & Kärlek /Alexandra

2009-12-19 @ 22:16:28
URL: http://plymis.blogspot.com
Postat av: Elin

Hahahha, du är sååå smart som har skräckfilmskvällar. Verkligen. Jag kommer liksom ihåg vem som alltid skrek högst. ;)

Här har det snöat halva dagen och nu är det riktig julstämning! Fick även ett paket från min mamse med pepparkaksdeg och hemgjord kola! Åhh. Är alldeles lycklig i hela maggropen. :)

2009-12-20 @ 06:11:13
URL: http://hejhenning.blogspot.com
Postat av: emilia

älskade vän!

Låter som du har det bra mitt i all stress. Sälv är jag på jobbet och leker med de goa gammlingarna. Igår besöktes kupolen men dock var det ingen naken toppluveman där, haha och tur var väl det!

Just nu står det ganska still med usafamiljer, den jag hade har valt att tacka nej av nån anledning så jag väntar på en ny matchning!

Om jag inte hinenr in på bloggen din innan torsdag så säger jag det nu: GOOOOD JUUUUL bästaste!

Nu ska jag gå och jobba...



PUUUUSS med julekram

2009-12-20 @ 11:42:19
Postat av: Moster

Var tvungen att goggla på "gyserfilm", nu vet jag.Förstår om det är jobbigt men så är det ju alltid när man börjar med något nytt, snart känns det som du aldrig gjort annat!! Huvudsaken är att man har trevliga kompisar då klarar man allt.

Kramar från Moster

2009-12-20 @ 15:36:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0