28 oktober - kvällkurs med kinesiska tecken

Hej!
Precis hemkommen från stan där tiden tillbringats med Alexandra, vi kom på att vi ska börja på en engelska kvällskurs som är varje tisdag och torsdag och självklart gjorde jag ett fint första intryck. Det första vi fick göra då vi kom dit var ett engelskatest där dom skulle kolla på vilken nivå man låg på, ett test som man gjorde framför datorn. Som ni vet är jag inte varken den mest tekniska person och saknar även lokalsinne. Jag skulle fylla i min mailadress och förstår inte hur jag ska hitta @ på engelska tangentbordet, varav jag klickar på allting som finns. Då jag till slut fått in @ och ska fortsätta skriva visar det sig att jag ställt in datorn på kinesiskt tangentbord, så var jag än klickar kommer det kinesiska tecken. Ingen förstod hur man ändrade, så det var bara att lämna datorn, försöka att varken skratta eller skämmas för mycket och dom fick fixa fram en annan. Jag må vara en pekfingerskrivare, men det är allt första gången jag lyckats med detta på en dator. Jag vet inte, kanske är det ödet som säger att jag borde satsa på kinesiska istället, vad tror ni?
Puss&godnatt!
Ingrid
 


Kommentarer
Postat av: alexandra

tur att du slapp göra testet på kinesiska iaf ;) undra vilken grupp du hade hamnat i då. byebye typ. hoppas vi kommer få det toppen med plugget alltså!

2008-10-29 @ 06:04:18
URL: http://plymis.blogspot.com
Postat av: mamma

ja du kan då lyckas med det mesta, trodde det var engelska du skulle plugga...kinesiska ja varför inte. Annars finns det väl lärare att fråga eller????kram härliga doter

2008-10-29 @ 11:58:30
Postat av: Kerstin, Frösön

Mitt tangentbord har nog också kinesiska tecken ibland, det förklarar en hel del...

Kul att läsa om dina bravader!! Det där med din bilkörning när din kompis kollade om det klart var lite kul, det tillämpar jag och Thorsten också, jag kollar och säger bara "stå på det är klart".

Kramar från Gammelmoster

2008-10-29 @ 14:42:28
Postat av: H to the enning!

fniiiiizzz! Tyyyypiskt dig, inkrud!!!! :D Du och datorer alltså, hur lyckas man? hahahhaha !



LOVE YOU!!!! PUSS

2008-10-29 @ 16:31:21
URL: http://hejhenning.blogg.se/
Postat av: marielle

haha ingrid, du är världens stjärna ;) jag hoppas vi kan prata ikväll. ber om ursäkt för att jag inte var inne igår men jag var & träffade hans kerstin & martin. PUSS!

2008-10-29 @ 18:09:10
URL: http://marieelle.blogspot.com
Postat av: anders

Haha haha, så Ingrid. Vilken nivå var du på egentligen?;)

2008-10-29 @ 20:19:26
Postat av: Kesti

Hej!

Du är helt magnifik, men det är klart, det gäller ju att visa framfötterna första dagen och det klarade du ju galant, du hittade @. Kanske inte är så många som kör fast i testet på att skriva sin adress, du kan vara den första. En helt magnifik lillsis är du. :)

Massa pussar.

2008-10-30 @ 09:09:10
Postat av: norrlennion

2008-11-02 @ 03:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0