22oktober - Cherry Creek

Kariningridlovisa Söderbäck, tänk nu på din budget, tänk på att Californien och Los Angeles är nära, sparasparaspara! Jag vet inte hur många gånger jag sagt åt Alexandra och Lina att påminna mig om att faktist inte köpa någonting då vi är ute och shoppar, men varje gång blir det ett misslyckat försök. Är det inte en subwaymacka, är det en starbucks varm chocklad eller varför inte en jacka, ska vi köpa en plånbok då vi ändå håller på? Men från och med IDAG är det shopstopp för mig, jag ska allt göra mitt bästa!
Igår tillbringades dagen på cherry creek ( ett stor shoppingcenter) och då jag skulle iväg med tåget satt jag och pratade i telefon, varav två amerikanare kommer fram till mig och förundrat frågar om jag kommer från Ryssland (!), jag svarade att jag kom från Sverige och dom påpekar då att språket lät så gullig! Svenska, Ryska.. GULLIGT? Jag tror nog att det var först igår jag verkligen insåg hur intressant det är med olika språk, vi går runt där på cherry, pratar&pratar och inte många förstår ett ord utav vad vi säger, låter svenska för amerikaner som thailändska låter för oss? När vi var uppe i bergen under helgen försökte vi oss på att lära Nicki svenska och gång på gång glömde hon bort alla ord, det enda ordet som faktist fastnade var bula och jag tror det är någonting som dom sent glömmer när hon efter varje blick på mig sa på sin sitt försök till svenska med amerikans accent:  Ingrid how is your BOUULA!
Sen till den omtalade och mycket mysiga beslutsångesten, jag behöver ett råd! För cirka 1 vecka sen så bestämde jag mig för att det kan vara bra att köpa ett par vinterskor, varav jag köpte ett par sköna, fina ( mamma&pappa) VARMA uggs! Under helgen i bergen tog jag med dom upp, fast det var lite för varmt för att använda dom, när jag igår ska packa upp dom så visar det sig att någonting läckt på dom, så från att ha varit snygga, påminner dom mig nu om ett spräcklig häst.. Dom är fortfarande varma, kanske även sköna, fast deffinitivt inte snygga! Bör jag införskaffa ett par nya och göra ett undantag för shopstoppet, eller ska jag vintern ut ha spräckliga uggs?
Nu ska jag gå upp och äta middag, medan ni nog fortfarande sussar gott hemma i sverige! Tack för det långa skypesamtalet idag familjen, ni är bäst! ( fler bilderfrån Grand Lake kommer snart)
puss&kram Ingrid


Kommentarer
Postat av: Hanna

NOOOO ingrid:D haha inge mer shopping nu:) tänk på Californien, efter det kan vi stoor shoppa:D

2008-10-23 @ 06:31:59
Postat av: Aino

Puh. Äntligen kom jag in på din blogg. Tack för att du ändrade till små bokstäver i lösenord och användarnamn. Roligt att få vara med och se vad du håller på med. Så målande du skriver och så fina bilder! Härligt också att känna igen sin egen troskyldiga Ingrid som återger hur de där killarna tyckte att SPRÅKET var gulligt. Det var naturligtvis du som var gullig. Dumma unge. Jag älskar dig för det och hoppas att din friskhet ska slippa konfronteras med slippriga typer som inte har rent mjöl i påsen. Tänk på att allt inte alltid är vad det synes vara. Dock är 99% av alla människor snälla. Men är någon dum så skickar jag över Enköpingsspöket i en burk att skrämma dom med. Kram! /Aino

2008-10-23 @ 12:19:24
Postat av: carina nord

oj vilken bula:)

2008-10-23 @ 18:31:57
Postat av: Elin

Buuulan fniiiisss! <3

Skypar med dig i detta nu, ska fixa din design så fin så fin!

Puss!

2008-10-23 @ 19:01:02
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout
Postat av: alexandra

men tjena att du bara skall fönstershoppa på söndag ;) neeeeherru! känner jag ingrid rätt så blir det andra bullar. iiiiiiiiiiih.

2008-10-23 @ 21:41:33
URL: http://plymis.blogspot.com
Postat av: Kesti

Hej!

Vad uggsen beträffar yucker jag att du ska göra som vanligt, satsa på Köpstopp och köp nya Uggs. Kram

2008-10-25 @ 21:44:00
Postat av: Kesti

Hej!

Förresten kan jag bara instämma med Aino ang, det "gulliga språket", det var det första vi sa när vi läste detta, ha ha, men hon sa det bäst!

Kram

2008-10-25 @ 21:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0