17oktober - Höst och Haloween

Hej på er alla!
Hoppas att ni har det bra därhemma och att det inte är allt för kallt! Här börjar hösten också närma sig med stora steg och det är mycket kyligare då man går upp på morgonen, vilket har gjort att min nyinköpta mössa kom till anvädning i helgen! Här händer det lite allt möjligt så jag vet inte riktigt var jag ska börja. I det tidigare brevet så berättade jag ju lite om haloween som det pyntas i varje vrå som kan pyntas med något, häromdagen då jag kom hem ifrån en liten shoppingtur ser det ut som att ett helt hus blivit avspärrat med gul tejp och jag får upp alla möjiliga ideer om vad som kan ha hänt. Nästa morgon upptäcker jag dock att det var ännu ett haloweenhus, prytt med 15.000 gravstenar också! Helgen tillbringades på shoppingcentret Colorado Mills där vi hamnade många timmar i en haloweenbutik, jag träffade både Obama och Mc Cain, trevligt att ha ett snack med dom såhär innan valet! Det roligaste var ändå då jag skulle gå ut därifrån, för på utvägen stod det en enorm grön häxa, så självklart skulle jag gå dit och titta lite på den.. Det jag inte var förbered på alls var att häxan börjar gallskrika och flaxa med sina gröna skräckinjagande armar! Jag tror jag lät lika högt som häxan och slängde mig in i närmsta amerikanare, som troligvis blev lika chockad som jag! ( ni som känner mig vet ju hur jag hanterar skräckfilmer)! Så det var en trevlig haloweenbutik, men jag tror jag ska lugna mig lite med häxor, troll och allt vad som finns! Det som även införskaffades på Colorado Mills var en fleecepyamas, och då inte vilken fleecepyamas som helst, utan en heltäckande med fötter och halksulor storlek XL på barnavdelningen ( jag känner mig lite som en förvuxen bebis, MEN den är faktist den skönaste pyamas jag någonsin sovit i!). Fast jag kan ju också förstå att personalen gav oss några små diskreta blickar då det var dags att betala! Jag hade tänkt spara ordentligt innan Californinen, men en pyamas har ju aldrig skadat!
Lördag förmiddag var jag dom som jag nu är hos och plockade pumpor, det var mysigt, men lite kallt! Det var som en liten marknad här i Littleton och vi plockade 3 pumpor, gick runt och kikade på olika djur och fikade, en bra lördagsförmiddag!
Annars har veckan gått på ganska bra, varit lite segt om dagarna, men jag laddar för bergen! För er som undrar hur det går med min matlagningsucce och min bilkörning ( framför allt hälsning till DejeLisen) kan jag meddela att jag faktist försökt mig på att göra en äppelpaj.. Dock lyckades jag få ugnen i eld eftersom det visade sig att man inte kunde stoppa in hushållspapper i en varm ugn för att torka bort det brända smöret som jag lyckades tappa! den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp! ;) men jag kämpar på och håller på mottot makaroner och gröt!
Bilkörningen däremot är nervositet varje gång, tror aldrig det kittlar så mycket i magen som då jag ska ut på vägarna och jag är hela tiden jättenervös. Att byta fil känns som ett träningspass! Men jag börjar få rutin på det nu, eftersom jag har svårt att hålla koll i alla speglarna hela tiden då jag kör och byter fil, har jag och Alexandra fått en egen körrutin. Jag ber henne kolla, backspeglar och döda vinkeln, när hon säger att det är klart gasar jag allt vad jag kan och hoppas på det bästa! Men hittils har det gått bra, bortsett från att mitt lokalsinne gjorde att vi fick leta 1 timme på en stor parkeringsplats efter bilen, eftersom jag helt glömt bort var den stod!
Ta hand om er nu där hemma och mys i höstvädret!
puss&kram Ingrid



Kommentarer
Postat av: julia

ÄNTLIGEN!!!!!! vi ska följa dig slaviskt i ditt land så får du följa oss i vårt! PUSS OCH KÄRLEK FRÅN OSLO

2008-10-20 @ 22:46:20
URL: http://ekebergs.blogg.se/
Postat av: alexandra

Det blir givande det här eftersom jag verkligen inte varit med om det som står i inläggen hahahhaha ;) men anyway är det kul att läsa, av någon anledning, visst är det så? keep up the good work bitch!

2008-10-22 @ 22:00:24
URL: http://plymis.blogspot.com
Postat av: Solan

Ha ha ha Toppenpyamas,,,du e såå söt/Kram

2008-10-22 @ 22:22:51
URL: http://m-fors.bloggagratis.se
Postat av: Mary

Det är så kul att läsa vad du är med om, och jag hade mer än gärna velat vara med!Kom ihåg att köpa en sån där pyjamas till mig. Kramkramkram!

2008-10-24 @ 11:16:03
Postat av: anders

whaaat har du träffat mccain och obama? Cooolt!

2008-10-28 @ 22:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0