10 november - Bulan, helgen och bergen!

Hej på er därhemma!
Här är det måndagskväll och jag antar att ni nu sover gott, själv tänkte jag precis börja min uppdatering om helgen, jag kan nog nästan påstå att det är varit den absolut bästa helgen sen jag kom hit ( och tänk då på att helger är det bästa jag vet!) Under veckan beslutades det att jag skulle få följa med Alexandra och hennes familj upp till bergen över helgen och träffa deras vänner och mysa, så på fredagen bar det av till Grand Lake med ungefär 1,5h bilresa, ju högre upp man kom, ju vackrare blev även utsikten. Bergen med alla snötäckta toppar och löven som nu helt nytt färg till både gult och rött! Fredagkväll blev det pizza mys och massa prat, och redan då gjordes upptäckten att jag och Alexandra hade likadana pyamasar som Carlina och Josh barn Axel och Tori och Scotts barn Alexia ( skillnaden bara att vi har XL och dom Small) så redan under fredagskvällen blev det ännu en mannekängning av dessa rosa pyamasar.. Jag börjar nästa fundera på om man ska försöka få in det i modet i Sverige, skulle ju alltid kunna försöka!
Lördagen tillbringades i en liten westernby, Josh, Scott och Derek var på rafting och flygfiske så vi åkte till byn, myste vid vattnet , kikade in utsikten och kikade in byn, där alla små affärer var trähus! Flera timmar av dagen hamnade vi dock i lekparken, och jag vet inte. Men på något vis så fick jag känslan av att jag, tori, carolina och Alexandra tyckte det var roligare än Alexia och Axel. Upptäckte nån sorts lekgrej där man skulle slänga sig men händerna och ta sig framåt, som faktist var hur svårt som helst ( bilder kommer)!, där blev jag hängades i säkert en timme. Inte så lycklig över att inte längre vara supersmidig, då vi senare skulle hemmåt råkade jag säga på svenska: Att jag var smidig som ett kylskåp, vilket till översättning tillslut blev: Ingrid, the refrigerator så det känns ju fint! ;)
Kvällen blev rolig, något livad och galen. Jag och Alexandra försökte lära alla svenska lambosången, med något misslyckat försök, vi spelade jenga och koncentrationen var på topp! Sen kom bulan... Den söta fina bula som nu sitter här tillsammans med mig och gör att min panna påminner om en golfboll. Vi bestämade oss för att gå ut och ta hoppkort mitt i natten, så påpylsade med tjocka jackor i olika färger ställer vi oss på altanen för att hoppa, vad händer? KarinIngridLovisa Söderbäck tappar balansen och flyger med huvudet först in i en stenstol och på två sekunder finns bulan där.. Har aldrig skrattat så mycket åt min panna och sista delen av kvällen tillbringades med Jimmy Dean, nedfryst senap!
Söndagen blev det promenader och mys i den vackra naturen med en underbar utsikt! Ska försöka ta fram de bästa bilderna av de 500 som blev tagna!
För att summera helgen:  TOP NOTCH! ( massa bilder kommer snart)!

puss&kram Ingrid







 


 


Kommentarer
Postat av: Malin

Åh vilken underbart mysig helg :) Haha, jag kan verkligen se framför mig hur du får bulan och skrattar så du kiknar ^^

2008-10-21 @ 20:33:06
Postat av: amanda

alltså jag dör, ingrid the refridgerator. jag fattar - det LÅTER SÅ SJUKT BRA I HUVET, men sen när man säger det blir det bara så fel haha.



gud vad jag saknar dig <3

2008-10-21 @ 20:49:56
Postat av: amanda

vad vacker du är vännen!

2008-10-21 @ 21:02:43
Postat av: Elin

Hahaha, bulan! :D Love! :D

2008-10-21 @ 21:36:30
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout
Postat av: linnea

gillar bloggen. du skriver med en grym inlevningsförmåga!

2008-10-21 @ 22:09:08
URL: http://missb.bloggagratis.se
Postat av: pappa

nu fattar jag

2008-10-22 @ 08:38:22
Postat av: alexandra

synd att det inte finns något above TOP NOTCH för typ sådär var det liksom ;) duojaobulan liksom! och resten.

2008-10-22 @ 22:02:16
URL: http://plymis.blogspot.com
Postat av: Solan

Jajamen har fått tillträde till din sida.

Och de e toppenkul att läsa dina bloggar

Kram

2008-10-22 @ 22:20:55
URL: http://m-fors.bloggagratis.se
Postat av: marielle

äntligen! vad hade du lagt för spärr där? mary poppins spärren? tänkte bara säga att du är grym & jag saknar dig!

2008-10-22 @ 23:14:13
URL: http://marieelle.blogspot.com
Postat av: Johan

haha, "Ingrid the refrigerator" det klingar bara såå bra!

Det låter som om du har haft en händelserik helg. Jag vill se golfbollen, hoppas du fick den på bild! haha

2008-10-23 @ 00:10:31
Postat av: alexandra

MEN ÖÖÖÖÖÖÖÖJ. Jimmy är inte alls mustard. Det är en pork sausageeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ;) snacka om att inte veta vad för korvar man playar med! hahhaha

2008-10-23 @ 21:44:10
URL: http://plymis.blogspot.com
Postat av: Mary

Men aj, den där bulan ser ju hemsk ut, det måste ha gjort ont. Men kan se framför mig att du höll på att dööö av skratt när du sakta men säkert såg att bulan började växa fram. Jag hade nog också skrattat kan jag tro. Ta det föriktigt framöver, jag är rädd om dig!

2008-10-24 @ 11:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0