9 november- Farsdag, Myskväll&Hardrock café

Hej alla hemma!
Nu ännu en helg slut och dom har en förmåga att rusa förbi, först är det fredag och sedan i nästa sekund så har det blivit söndag, jag hinner knappt blinka! Fredagen tillbringades iallfall hos Alexandra med myskväll och hela lördags förmiddagen slumrade vi gott, dock har jag fått mitt nya smeknamn efter natten.. Som ni vet så är jag väldigt bra på att inte vara riktigt still då jag sover, kan vara sådär superelak och slåss ganska mycket och under lördagen påpekade Alexandra att jag beter mig som en buffel då jag sover, och jag vet inte. Kanske ligger det något i det? Att jag beter mig som en buffel resulterade  iallfall i att det nästan bråkades om vem som var tvungen att sova med Ingrid i den mjuka sängen, istället för en stenhård soffa under nästa natt.. Lotten föll på Elin, som jag under morgonen tydligen hade börjat prata engelska i sömnen med!  Men jag är nöjd, kommer ju alltid ha mycket plats iallfall! ;)
Lördagen lunchades det på Hardrock café, där det kommer lunchas flera gånger, tänkte nästan försöka sno med mig Jimi Henrix gitarr till Kestis Jonas, men så tänkte jag att det kanske skulle vara dumt att ge ett tjuvaktigt första intryck! Så jag nöjde mig med att bara fota den, hoppas du klarar dig utan den Jonas!
Idag har jag tillbringat timmar på Target, shoppat 2 nya pyamasar, en grön med snögubbar och en ljusblå med pingviner och mamma det fanns ingen i din storlek, annars skulle jag ha köpt en till dig också!
Idag är det också alla pappors dag, och eftersom jag har världens absolut bästa pappa så kan jag bara säga till er som inte vet att han är den bästa pappa man kan ha. Nivet han som "aldrig " förlorar i Maja, " han som aldrig ljuger" och som jag vet att är väldigt  avsundsjuk på alla m&m som jag dagligen äter och visar upp i skypens webbcam!
Jag är så lycklig över att han finns i mitt liv! Alltid kloka råd, smarta ord, han är världens bästa pappa, alla dagar och alla kvällar! Så tack för att du finns, för att du är just min pappa och för att jag har dig..
Puss&Godnatt
Ingrid


 





Kommentarer
Postat av: marielle

åh ja, din pappa är himla bra! (hoppas han läser min kommentar, för såfall vill jag bara påpeka att du kan läsa MITT liv på marieelle.blogspot.com. Jag har försökt hitta din skypeadress & mail men utan framgång) men ingrid! På marknaden här hos mig så gick jag förbi ett stånd & sen tvärstannade jag & backade tillbaka & där! Där fanns massa ingrid pyjamasar i alla tänkbara färger & mönster, 80kronor & jag tänkte nästan köpa en åt dig men jag ångrade mig haha. Men vet du, skype ikväll! Måstemåstemåste.

2008-11-10 @ 10:26:34
URL: http://marieelle.blogspot.com
Postat av: Gammelmoster

Du verkar trivas och ha kul. Jag kollar din blogg varje dag även om det inte blir kommentarer så ofta. Börjar undra om du börjat samla på pyjamasar(heter det så i pluralis?, jag har räknat till tre i nuläget....

Ser fram emot nästa

rapport!!

Kram

2008-11-10 @ 10:33:50
Postat av: Elin

Hahahahhaha, ja du är verkligen en buffel när du sover. Uuuusch! Men man vänjer sig (och försöker undvika att dela säng med dig)! :)

Nice med hard rock café, det är ett riktigt hyvens ställe! (Har ju inte varit på just det där, men på det i London och det var jättetrevligt. Åt bredvid Janis Joplins scen kläder).

Hahahhaa, bilden på dig och Benjamin säger väl allt!!! Han ser måttligt road ut ;)

2008-11-10 @ 17:45:01
URL: http://hejhenning.blogg.se/
Postat av: Frida

Nästa sommar ska jag allt komma upp och bli mästare på Maja... då ska pappa åka på stor däng! :D Hoppas du har det bäst sötnos! Skepp ohoj din gamle galosch!

2008-11-10 @ 22:24:22
Postat av: Anonym

Jag träffade Arne på IKEA Västerås igår, bara sådär. Såna är dom malungsborna, dom slipper man aldrig ifrån.

Skämt åsido, hela gänget från Lima skulle till Ryssland med en hjälpsändning. Ändå kändes det konstigt att se sin gamle granne från Gärdås härnere i smeten.

Beträffande ditt sovande är det tyvärr sant. När du var tre, fyra år skulle du ligga i min säng. Vart resten av min familj hade tagit vägen minns jag inte. Det var du och jag i vår breda dubbelsäng. Du somnade. Och körde igång. Ungefär som en vilt snurrande kompassnål. Du fick tydligen aldrig till det vad som var norr. Till sist låg jag som slickad allra längst ut på själva ramen. Ja, du pratade också. Att du själv alls blev utvilad är en gåta.

Många kramar från ett regnigt men ljummet Enköping!

Aino

2008-11-11 @ 10:08:53
Postat av: Kesti

Hej!

Måste hålla med föregående talare ang. dina sömnvanor, Kommer tydligt ihåg en natt när vi huserade ihop på ditt rum (inte i samma säng), och du sätter dig upp med vilt uppspärrade ögon och börjar slå vilt i luften, sedan övergår du till att klia dig frenetiskt och säger ush ush, oj oj, det visade sig att du drömt att du blivit anfallen av myggor. Det var även spännande när du en annan natt med samma vakna blick sträckte dig efter de självlysande djuren på nattduksbordet oc utan att tveka stoppade in i giraffen i munnen, de andra djuren han räddas men han giraffen blev lite våtskadad men såg glad ut att få komma tillbaka till tryggheten på nattduksbordet.

Det var vl att du inte tjuvade Jimi Hendrix gitarr även om den gjort succé som present, tror att du hade uppfattats som mer än "lite tjuvaktig".

Ha det gott. Kram.

2008-11-11 @ 12:26:17
Postat av: Simon D

du skulle minsann ha tjuvat gitarren till mig! då hade jag varit dig evigt tacksam! lite orättvist att du ens vart i närheten av den :P haha men min tid kommer... hade fint och ta det lungt med M&M!! ;P

2008-11-11 @ 16:50:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0