6 november: Väderomslag&återgående tema: bilkörning!

Hej på er därhemma! 

Döda vinklar, parkering, backa runt hörn, hur går det nu? Jag brukar få många frågor om hur det går med bilkörningen här så idag kände jag att det var dags för uppdateringen. Särskilt efter den lilla incident som under eftermiddagen råkat inträffa. Så var ska jag börja, idag hade jag ganska bråttom iväg till engelskaklassen och bilen som jag kör har automatlås och det gick inte att öppna och jag kände mer och mer hur stressad jag blev. Och när Ingrid blir stressad tänker hon inte riktigt klart och istället för att kanske pröva använda nyckeln i dörren trycker hon på alla knappar som finns på den lilla automatnyckeln. Då jag stått där ett tag och tryckt går låset upp och jag kör i väg ( till detta hör att det är rusningstrafik). När jag väl är ute på den stora vägen hör jag hur flera av de bilar som passerar mig tutar, men eftersom jag lyssnar på Håkan Hellström i godan ro funderar jag inte så mycket på det. När tillsist en bil kör upp bredvid mig, drar vevar ner rutan, lägger sig på tutan och viftar med armarna förstår jag att troligtvis är mig dom tutar på. Direkt börja jag se mig omkring för jag förstår inte vad jag gör för fel, men efter en längre titt i backspegeln upptäcker jag att fröken Söderbäck ( genom sitt hetstryck på nyckeln) har lyckats öppna bakluckan, med innehåll golfbag, träningsskor m.m. Så vad gör man då, när man står i kö, rusningtrafik och omringas av tutande bilar? Kanske ska säga att det var känslan skratt&panik på samma gång, jag höjde volymen på Håkanskivan, skrålade med till musiken och försökte låtsas som att det regnade och som att det inte var jag som satt i bilen med öppen baklucka!
Men Kurt&Solan och Kjell, jag jobbar på döda vinkeln, men en extra spegeltittare som Alexandra sitter inte fel ( utan henne hade det nog varit pannkaka)!

Och den där supervarma värmen som befann sig hos mig för fyra dagar sen, har över en natt slagit om till isbitskyla! Första bilden nedan är 4 dagar sedan i Washpark, andra är från Starbucksbesöket idag. Någon skillad?
Nu ska jag krypa ner i min nytvättade rosa fleecepyamas, nybäddad säng och nystädat rum, det har jag längtat efter sen imorse:)
I magen värmer starbucks varm chocklad!

Puss&Godnatt
Ingrid och bakluckan!


4 dagar senare...

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja, vad ska jag säga....kom di till din engelsaklektion eller får barnen gå med en sko nu..jag gjorde ungfär som du men dååkte jag med handväskan på taket och förstod inte vad den blinkande bilen bakom ville, han hade polckat upp delar av innhållet, det brattäde polisen dit han lämnad in den då inte jag stannade kram från ett gråmulet Malung

2008-11-07 @ 10:28:28
Postat av: Elin

Hahahhaha! Ingrid i trafiken, vilket äventyr! :)

Nu får du äntligen börja höstmysa som oss andra ;)

STORA PUSSAR !

skype snart?

2008-11-07 @ 11:12:09
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout
Postat av: marielle

ok ingrid.. jag tänker inte kommentera det där med bilen. istället är jag bara tyst & kräver att få prata med dig på skype idag! KRÄVER.

2008-11-07 @ 11:49:13
URL: http://marieelle.blogspot.com
Postat av: emilia

låter som om det är blixten som talar! SKKYPE OM EN TIMME!

2008-11-07 @ 18:58:53
Postat av: Kesti

Hej!

Ha ha, du är ju en riktig fena i bilen, hm... skämt åsido (sa frukthandlaren ha ha), jag kommer aldrig lära mig att köra bil, det hör jag ju nu,, om det är så krångligt att t.o.m, elementra baskunskaper som att stänga bakluckan virrar iväg bland alla vinklar och backspeglar och gaspedaler.

Ha en skojig helg.

Kram



2008-11-07 @ 19:02:36
Postat av: Klara o Anna-Lena

Va kul å få va me i Amerika :-)

Klara har kollat in dig på korten och jag tror allt att hon känner igen ditt leende. Klaras långa armar och hennes otroliga intresse för alla knappar gör bl a att hon når upp till tangentbordet, så risken e stor att jag snart också skriver på kinesika.

Ha de fortsatt bra!

Kramar från oss.

2008-11-08 @ 22:23:56
Postat av: VICALMIGHTY

JAG ÄR FULL AV KÄRLEK I DAG för jag har haft en underbar helg. så jag delar med mej till dej pusspusspusspusspuss på världens bästa ingel !!

2008-11-09 @ 23:40:07
Postat av: Lina

alltså jag kan inte sluta skratta! :P hahaha! sååå jävla typiskt dig! hahaha!

2008-11-11 @ 02:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0