3 november- Från Halloween till Julpynt

Ibland känner man verkligen att man är i USA, jag menar hur många andra länder har redan börjat pynta med julpynt i alla vinklar och vrår? Halloweenhelgen avslutades på söndagen, måndag morgon då jag går till affären för att handla finns där julgranar, tomtar, ljusstakar. Ännu mer blir det på shoppingcentret, där är sofforna numera förflyttade för att göra plats åt slädar, julgranar och annat som hör julen till.
Vad ska man säga, nästa hållplats: JULAFTON ( eller juldagen!)
Verkar som det var sista dagen med 25graders värme idag, ser med spänning fram emot att se vad det omvadlas till imorgon..
Dagen ros går till skype, har fått någonting så jag ringer gratis en månad till alla hemtelefoner i Sverige och första tanken var såklart Barbro (nivet hon med världens bästa bullar!) Efter många signaler svarade hon och det var ett mycket bra samtal, så tack skype för lite mera kommunikation med dom därhemma, synd att man inte kan skicka äppelbröd över telefonen också!
Nu ska jag ut och springa, och hemma sover ni nog redan gott skulle jag tro:)

3 november imorgon, håller tummar, tår och fötter för Obama!
Puss&Kram
Ingrid

Kommentarer
Postat av: Anders

Både Halloween och christmas in the US... Jag blir mer och mer avundsjuk för varje inlägg du skriver här!!! :S :P

2008-11-04 @ 08:36:55
Postat av: Anonym

Usch ja, även här är det jul i affärerna. Därför går jag inte dit. Men kallare än hos dig. Vädret stämmer således bättre. Avundjuk på dig där du ligger i solen. Du är så söt! Kram! /Aino

2008-11-04 @ 10:40:41
Postat av: marielle

iiiiiiiingrid! vi suger verkligen på timing, i know, MEN ikväll gäller det, runt kl 9 min tid? vi kan ju iaf verkligen verkligen försöka :) sen vill jag säga att du anar inte hur avundsjuk jag är på dig med julpyntet. halloween struntar jag i MEN julen det är årets underbaraste & mest fantastiska högtid! men nog om det, jag saknar dig så jag går sönder!

2008-11-04 @ 11:35:59
URL: http://marieelle.blogspot.com
Postat av: Fam:karlsson/Helmersson

Hej Ingrid!

Spännande att följa dina äventyr fast vi sitter hemma i gärdås och du långt där borta...kul med mycket bilder det gillar rasmus och fredrik, ja julen är väl snart på intåg Pandaförsäljningen är ju något som hör julen till i år har rasmus tagit över efter fredda och dina stamkunder på samlartomten och kolorna finns fortfarande kvar, just nu är han på nivån med en mobil så han är ganska nöjd....

Alla hälsar så gott till dig/eva-lena

2008-11-04 @ 17:07:29
Postat av: Kesti

Hej!

Det var det jag visste, att det började bli dags att pynta, här går man och håller sig... men får ni i staterna så får välan vi med, fram med tomtelådan...snart iallafall.

Din blogg är super att läsa, kul att du hann prata lite med Barbro, hon bjöd på lite äppelbröd förut men jag tog ingen, sparar dem till dig :)

Du är en underbar lillsis.

Kram.



2008-11-04 @ 20:22:13
Postat av: Kesti

Hej!

Förresten, tjusig klänning, du kan få byta dem mot alla fynd jag hittade bland dina x i garderoben.

Har de gröna byxorna som du inte visste att du hade nästan jämnt, och lite annat med :) ha ha.

Du måste fota om husen pyntas så mycket på julen som de görs på film.

Kram.

2008-11-04 @ 20:26:11
Postat av: Elin

ja, amerikaner är bra galna. Men de har börjat lite med julgrejor här också redan. Det känns faktiskt lite väl tidigt.

Åhhh, skönt med 25 grader, men jag är lite glad att det är sista dagen så man slipper vara bitter ;)

Skype är ju verkligen ASBRA!



Jag håller allt jag har för Obama! GO GO GO!!!

2008-11-04 @ 20:27:09
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0