25november- Disneyland!

Hej alla därhemma!
Idag hamnade jag på precis rätt ställe, Disneyland! Som föregående inlägg så kommer jag även få svårt att sätta ord i bloggen hur underbar och otroligt rolig denna dag varit. Disneyfantast som jag är så kan man inte bli lyckligare av att få se törnrosas enorma slott möta än då man steg in genom porten till Disneys värld. Riktig julmusik, julgranar och oändligt många lampor. Vi har fått följa med på äventyr med Pirates of the Caribien, Musse Pigg har i sitt eget hem pussat mig på handen ( han vägrade dock ge en puss på kinden). Jag har dansat med långben och fått se så mycket av Disneys värld och det kändes nästan som att gå omkring och vara en del av sagornas värld. Kom att tänka på Aino då jag satt i 3ds stol och fick följa med på äventyr, rätt som det är flög det råttor mot bilden. Vanligtvis brukar det ju bara finnas framför än, men effekter med vatten och råttor som knaprade på ens fötter fanns också där, jag var den enda som gallskrek!
Så många upplevelser idag och så mycket underbart och häftiga saker jag sett. Jag menar, att följa med på ett hisnande äventyr i Indiana Jones värld, där stenbumlingar åker mot än, bilar som tvärnitar och skelett som ramlar ut precis framför huvudet, DET var galet! Sen vidare till en tur till rymden, vi fick gå igenom ett stort austronautfartyg och sedan sätta oss i en rymdbil där det var en berg&dalbana som åkte och öppnade porten rakt ut i rymden, och det kändes som att jag svävade mitt bland alla stjärnor och planeter och rusade fram i superspeed utan att ha en aning om vilket håll vagnarna åkte åt eftersom det var alldeles svart ( och stjärnklart)!
Det som nog var det bästa, den bästa känslan när hela jag var genomfylld av lycka var den stora Disneyparaden. Disneys julmusik spelades och alla karaktärer kom i en enorm parad, lampor lyste upp hela vägen och eftersom det var mörkt ute så blev det otoligt ljus. Att befinna sig där, i Disneys värld, julkänsla från tår till huvud tillsammans med jultomten och hans renar, alver, Musse Pigg, Kalle Anka, hela jultomtens verkstad, ja allt som innefattar Disney och känna hur julkänslan och lyckokänslan infinner sig i hela kroppen.
Kvällen avslutades utanför Askungens slott med ett fyrverkleri som jag aldrig någonsin sett i närheten av, tusen olika färger, stjärnor som flög och så mycket mer.
Det finns inga ord för denna Disneydag, lycklighetsdag, galenhetsdag, skrattdag Hanna&Ingrid dag!
Notis: Att lära sig av sina misstag
Tips till nästa vänner som tänker bege sig någonstans till ett land där man inte pratar svenska, det är så lätt att glömma bort sig och prata om vad som helst, när som helst eftersom man hela tiden antar att ingen förstår. Idag såg jag en Disneyhatt på en tant och jag sa: Hanna, kolla in vilken cool disneyhatt hon har, varav Hanna svarar, Nej men fy vilken ful! Det hinner ta cirka 3 sekunder innan tanten vänder sig om och säger: NEJMEN HEJ!  haha, aldrig mera svenskt skitsnack här!

Dagen har varit underbar, och som jag sa, så tror jag inte det går att printa ner allting som upplevts och alla lyckokänslor som infunnit sig!
"Disneyland, where dreams come true"
Har inte lagt in några bilder än från idag, men däremot kommer lite från tidigare dagar i veckan med Hollywood och loppanliv i Los Angeles!
Puss&Godnatt
Ingrid














Kommentarer
Postat av: Kesti

Hej!

Helt magnifikt! Det känns nästan som att man är med.

Ha det fortsatt underbart, längtar efter att läsa om nästa strapats.

Kramar till både dig och Hanna.

2008-11-26 @ 12:23:53
Postat av: Patrik

Underbart att du har det bra Ingrid!! :) Kom hem snart nu ;) miss u2

2008-11-26 @ 13:59:57
URL: http://patrikho.blogg.se/
Postat av: marielle

du är så fin så det nästan gör ont :)

2008-11-26 @ 14:33:07
URL: http://marieelle.blogspot.com
Postat av: Elin

Alldeles alldeles uuunderbart! Men vad är väl en bal på slottet? åhhhh! det lät verkligen helt underbart!

Snyggingrid, fina glajjor!! :D

Pusspussss

2008-11-27 @ 10:46:28
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout
Postat av: Simon D

haha älskar klassikern att snacka skit när man tror att man är den enda svensken! håller med alla andra ovan, ser fram emot mer bilder! :D

2008-12-04 @ 21:46:28
Postat av: Simon D

haha älskar klassikern att snacka skit när man tror att man är den enda svensken! håller med alla andra ovan, ser fram emot mer bilder! :D

2008-12-04 @ 21:47:24
Postat av: Simon D

haha älskar klassikern att snacka skit när man tror att man är den enda svensken! håller med alla andra ovan, ser fram emot mer bilder! :D

2008-12-04 @ 21:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0