22november- Hollywoodskylten&filmstjärna för en dag

En hälsning från LA!
Vi mår bra, jag mår helt otroligt bra för Los Angeles är så spännande! Och som jag sa innan jag åkte, med Hanna händer allt och tro mig, det gör det!
Under dagen igår bestämdes det att vi skulle bege oss till Hollywood bege oss till stjärnorna och ta en tur till Beverly hills och även en närmare titt på Hollywood skylten. Hela dagen började med att jag ska betala en heldagarsbiljett som kostar 5dollar och automaten bestämmer sig för att äta upp alla pengarna, vilket inte var det mest lyckade och jag försökte allt, peta försiktigt prata med den och sparka på den. Inget som helst resultat. Så kom det fram en polisman och sa att man kan ringa emergencycall och säga vad som hänt, och jag ringer dom och dom säger att jag ska gå av vid nästa station och få ett nytt pass. Självklart ska ju Hanna ändå ha ett pass och jag skulle betala hennes, varav jag står vid autmoaten och en röst ropar med jättehögt ljud: MISS INGRID, PLEASE GO TO THE EMERGENCY CALL, PLEASE GO TO THE EMERHENCY CALL! Jag gick dit och ringde igen, då visar det sig att dom har filmövervakning och dom hade sett att jag hade tänkt köpa en biljett, så då jag står där säger emergencycall " Jag skulle bara se till att du inte köpte någon biljett".  Så där stod jag, numera medveten om att Los Angeles har filmkameror överallt, så gör inget dumt här kära vänner!
Sen vidare mot Hollywood och det finns inte ord hur roligt vi hade det! Tog en guidad tur till Beverlyhills, fick se alla enorma kåkar som nästan ser ut som sims hus, Julia Roberts, David Beckham nuvarande hus, Elvis Preselys och Frank Sinatras gamla hus och tro mig, dom var helt galna! När vi laddat in bilder ska ni få se och ni kommer inte tro era ögon! Vidare på en skumpig tur till Hollywood skylten och även en blick på kyrkan där Marylin Monroe gifte sig!
Kvällen avslutades med Beatch fotboll i natten på en stor superhärlig strand, men massas roliga människor i vår ålder vi träffat här!
Så att dra en slutsats av gårdagen skulle jag säga: Top Notch och alldeles alldeles underbar!
Idag ska vi hänga med Ernie;)
Puss&Kram
Ingrid

Kommentarer
Postat av: Elin

Låter som en heeelt fantastisk dag! Miss Inga Miss Inga, jaa jaa! Hahaha! Ja, sannerligen välövervakat!



Skriver mail till dig nu!!!

2008-11-23 @ 20:35:57
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout
Postat av: Simon D

låter ju faktiskt som en riktigt underbar dag :) ser fram emot bilderna!

2008-11-23 @ 21:34:33
Postat av: Anonym

Vad duktig du är som hinner blogga mitt i allt. Och att du kan få med bilder i bloggen. Sånt har jag försökt men gett upp, det är för svårt. Kramar från yrsnöns Enköping! /Aino

2008-11-23 @ 22:20:43
Postat av: mamma

hej hej ha en fortsatt trevlig semester over there. har är det snöstorm, hoppas dock att Indien bjuder på bättre väder. Kramar från mamma

2008-11-24 @ 13:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0